bg‑azure

Who are the members of your family? Do they look like you? Work with the picture below to learn about other children’s families.

Kim są członkowie twojej rodziny? Czy wyglądają jak ty? Pracuj z obrazkiem zamieszczonym poniżej, żeby dowiedzieć się czegoś o rodzinach innych dzieci.

Exercise 1

Match the following words with the correct translations.

Połącz poniższe wyrazy z odpowiednimi polskimi tłumaczeniami.

RQxN6NxFeOGNb
short Możliwe odpowiedzi: 1. proste, 2. wysoki, 3. niski, 4. kręcone tall Możliwe odpowiedzi: 1. proste, 2. wysoki, 3. niski, 4. kręcone straight Możliwe odpowiedzi: 1. proste, 2. wysoki, 3. niski, 4. kręcone curly Możliwe odpowiedzi: 1. proste, 2. wysoki, 3. niski, 4. kręcone
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 1

Match the pictures with the correct words.

Połącz zdjęcia z odpowiednimi wyrazami.

RVkrFkh7XkJ5Z
Ilustracja składa się z dwóch zdjęć twarzy i dwóch emotikonek chłopców. Pierwsze zdjęcie to twarz dziewczynki podpisana curly, drugie zdjęcie to młoda kobieta podpisana Straight. Pierwsza emotikonka chłopca podpisana tall, druga emotikonka chłopca podpisana short.
Źródło: dostępny w internecie: https://unsplash.com/ [dostęp 16.11.2022], https://freepik.com/ [dostęp 16.11.2022], https://pixabay.com/ [dostęp 16.11.2022], domena publiczna.

Work with the picture about different families and then, do the exercises below.

Pracuj z obrazkiem dotyczącym różnych rodzin, a następnie wykonaj poniższe ćwiczenia.

RqAqz0VIrEH2H
Ilustracja interaktywna
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ilustracja interaktywna przedstawia trzy grupy ludzi. Do każdej grupy przypisany jest punkt interaktywny  z numerem od 1 do 3. Po naciśnięciu numerka można odsłuchać nagranie przypisane do danego punktu interaktywnego.

Transkrypcja do nagrań znajduje się poniżej.

11
Scott

Na pierwszej grafice są widoczne cztery uśmiechnięte osoby, stojące w dwóch rzędach. W pierwszym rzędzie, po lewej stronie, widoczny jest chłopak z krótkimi, kręconymi włosami, ubrany w zieloną bluzkę, niebieskie spodnie i czerwone buty. Na prawo od niego stoi mała dziewczynka z czarnymi włosami związanymi w kucyki, ubrana w różową bluzkę, fioletowe szorty i fioletowe buty. W drugim rzędzie za nimi, po lewej stronie jest widoczna młoda kobieta z czarnymi włosami splecionymi w dwa warkocze, ubrana w różową bluzkę, czarną spódnicę i buty. Na prawo od niej widoczny jest młody mężczyzna z krótkimi, czarnymi włosami, ubrany w niebieską bluzkę i czarne spodnie. Poniżej widać napis w języku angielskim:  SCOTT. Do grafiki przypisany jest punkt interaktywny oznaczony numerem 1.

Lucy

Na drugiej grafice widoczne są cztery uśmiechnięte osoby stojące w rzędzie. Od lewej strony widoczny jest mężczyzna w starszym wieku, z siwymi, krótkimi włosami, ubrany w granatowy sweter, czarne spodnie i brązowe buty. Na twarzy ma okulary korekcyjne. Na prawo od niego stoi kobieta w starszym wieku z siwymi, krótkimi włosami, ubrana w różową bluzkę, fioletowy, rozpinany sweter, czarne spodnie i ciemne buty. Na twarzy ma okulary korekcyjne. Obok niej widoczna jest młoda kobieta z jasnymi, długimi włosami, ubrana w różową bluzkę, niebieskie spodnie i ciemne buty. Na prawo od niej widoczny jest młody mężczyzna z krótkimi, jasnymi włosami, ubrany w niebieską bluzkę, niebieskie spodnie i ciemne buty. Poniżej widać napis w języku angielskim: LUCY. Do grafiki przypisany jest punkt interaktywny oznaczony numerem 2.

Tom

Na trzeciej grafice widać pięć uśmiechniętych osób stojących w rzędzie. Od lewej strony widoczna jest mała dziewczynka, z półdługimi, jasnymi włosami, ubrana w różową bluzkę, fioletowe szorty i fioletowe buty. Na prawo od niej stoi kobieta w średnim wieku, z jasnymi włosami upiętymi w kok, ubrana w różową bluzkę, fioletowy, rozpinany sweter, czarną spódnicę i ciemne buty. Obok niej widoczny jest młody chłopak z krótkimi, brązowymi włosami, ubrany w zieloną koszulkę, granatowe spodnie i ciemne buty. Na prawo od niego widoczny jest chłopak z krótkimi, brązowymi włosami, ubrany w niebieską bluzkę, niebieskie spodnie i ciemne buty. Obok niego widoczny jest mężczyzna w średnim wieku, z krótkimi, brązowymi włosami i wąsami, ubrany w niebieską koszulkę, czarne spodnie i ciemne buty. Poniżej widać napis w języku angielskim: TOM. Do grafiki przypisany jest punkt interaktywny oznaczony numerem 3.

TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Group family members according to the information from the recording.

Pogrupuj członków rodziny zgodnie z informacjami podanymi w nagraniu.

RThdt6we7x91D
1. Scott: Możliwe odpowiedzi: 1. grandma, 2. mum, 3. dad, 4. sister, 5. grandpa, 6. aunt, 7. cousin, 8. uncle, 9. brother 2. Lucy: Możliwe odpowiedzi: 1. grandma, 2. mum, 3. dad, 4. sister, 5. grandpa, 6. aunt, 7. cousin, 8. uncle, 9. brother 3. Tom: Możliwe odpowiedzi: 1. grandma, 2. mum, 3. dad, 4. sister, 5. grandpa, 6. aunt, 7. cousin, 8. uncle, 9. brother
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Drag and drop words that appeared in the recordings to fill in the gaps below.

Przeciągnij i upuść wyrazy, które pojawiły się w nagraniu, tak aby uzupełnić poniższe luki.

R1604aPahhsXu
1. Scott and his sister have got 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey dark hair and 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey eyes.
2. Scott’s dad is 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey and he’s got 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey dark hair.
3. Lucy’s grandma is 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey and 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey.
4. Lucy’s grandpa has got 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey hair and 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey eyes.
5. Jane’s got 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey hair and blue eyes.
6. Jim has got 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey hair 1. blue, 2. ginger, 3. brown, 4. blond, 5. tall, 6. straight, 7. slim, 8. short, 9. curly, 10. green, 11. grey eyes.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Answer the questions below in 1–2 sentences each.

Odpowiedz 1–2 zdaniami na każde z poniższych pytań.

  1. What do you look like?

  2. What does your mum/dad/sister/brother look like? Choose one family member and describe him or her.

RkihF37aaSnBl
(Uzupełnij).
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.