Sprawdź się

Wpisz pytanie odpowiadające podanej części mowy.ti0Wpisz pytanie odpowiadające podanej części mowy.
Zapisz w zeszycie zdanie: Dwa małe psy biegają szybko po parku. Zaznacz w zapisanym zdaniu części mowy: rzeczownik, czasownik i liczebnik.ti2Zapisz w zeszycie zdanie: Dwa małe psy biegają szybko po parku. Zaznacz w zapisanym zdaniu części mowy: rzeczownik, czasownik i liczebnik.
Przypomnij sobie pytania dotyczące części mowy: czasownika, rzeczownika i liczebnika.ti3Przypomnij sobie pytania dotyczące części mowy: czasownika, rzeczownika i liczebnika.
czasownikczasownikczasownik
rzeczownikrzeczownikrzeczownik
przymiotnikprzymiotnikprzymiotnik
liczebnikliczebnikliczebnik
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Zaznacz odpowiednim kolorem części mowy.ti4Zaznacz odpowiednim kolorem części mowy.
Przygotujcie w grupach grę pod tytułem „Jaka to część mowy?” Następnie zagrajcie w nią.ti5Przygotujcie w grupach grę pod tytułem „Jaka to część mowy?” Następnie zagrajcie w nią.
Podzielcie się na trzyosobowe grupy. Przygotujcie 12 małych karteczek. Napiszcie na osobnych karteczkach po trzy wyrazy z różnych kategorii: czasownik, rzeczownik, liczebnik i przymiotnik. Następnie potasujcie je i ułóżcie z nich jeden stos. Złożcie je w taki sposób, aby nie było widać ich zawartości.ti6Podzielcie się na trzyosobowe grupy. Przygotujcie 12 małych karteczek. Napiszcie na osobnych karteczkach po trzy wyrazy z różnych kategorii: czasownik, rzeczownik, liczebnik i przymiotnik. Następnie potasujcie je i ułóżcie z nich jeden stos. Złożcie je w taki sposób, aby nie było widać ich zawartości.
Grę rozpoczyna najmłodsza osoba, która jako pierwsza zabiera karteczkę ze stosu. Czyta na głos znajdujący się na niej wyraz. Jej zadaniem jest określenie części mowy, którą jest słowo znajdujące się na karcie. Jeśli gracz odpowie prawidłowo, kładzie karteczkę przed sobą i zdobywa punkt. Jeśli udzieli odpowiedzi nieprawidłowej, zapisuje dany wyraz w zeszycie, wspólnie z kolegami i koleżankami określa część mowy, a następnie zapisuje krótkie zdanie z wykorzystaniem tego słowa. Karteczkę odkłada na oddzielny stos. Rozgrywka trwa do czasu, aż wszystkie karteczki ze stosu zostaną wyczerpane. Następnie każdy z graczy podlicza swoje punkty. Wygrywa osoba, która udzieliła najwięcej poprawnych odpowiedzi. Po ogłoszeniu zwycięzcy uczniowie, w ramach podsumowania, omawiają jeszcze raz wyrazy, które znalazły się na osobnym stosie z błędnie udzielonymi odpowiedziami.ti7Grę rozpoczyna najmłodsza osoba, która jako pierwsza zabiera karteczkę ze stosu. Czyta na głos znajdujący się na niej wyraz. Jej zadaniem jest określenie części mowy, którą jest słowo znajdujące się na karcie. Jeśli gracz odpowie prawidłowo, kładzie karteczkę przed sobą i zdobywa punkt. Jeśli udzieli odpowiedzi nieprawidłowej, zapisuje dany wyraz w zeszycie, wspólnie z kolegami i koleżankami określa część mowy, a następnie zapisuje krótkie zdanie z wykorzystaniem tego słowa. Karteczkę odkłada na oddzielny stos. Rozgrywka trwa do czasu, aż wszystkie karteczki ze stosu zostaną wyczerpane. Następnie każdy z graczy podlicza swoje punkty. Wygrywa osoba, która udzieliła najwięcej poprawnych odpowiedzi. Po ogłoszeniu zwycięzcy uczniowie, w ramach podsumowania, omawiają jeszcze raz wyrazy, które znalazły się na osobnym stosie z błędnie udzielonymi odpowiedziami.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Przyporządkuj rzeczowniki do odpowiednich grup.ti8Przyporządkuj rzeczowniki do odpowiednich grup.
Wybierz jeden rzeczownik, który znajduje się w zasięgu twojego wzroku. Ułóż zagadkę, w której opiszesz wybrany rzeczownik. Powiedz zagadkę koledze lub koleżance z ławki. Zadaniem partnera/partnerki jest odgadnięcie, którego rzeczownika dotyczy twój opis. Następnie zamieńcie się rolami.ti9Wybierz jeden rzeczownik, który znajduje się w zasięgu twojego wzroku. Ułóż zagadkę, w której opiszesz wybrany rzeczownik. Powiedz zagadkę koledze lub koleżance z ławki. Zadaniem partnera/partnerki jest odgadnięcie, którego rzeczownika dotyczy twój opis. Następnie zamieńcie się rolami.
Pamiętaj, że rzeczownikami są nazwy osób, miejsc i rzeczy. Odpowiadają na pytania: kto? co?ti10Pamiętaj, że rzeczownikami są nazwy osób, miejsc i rzeczy. Odpowiadają na pytania: kto? co?
Narysuj przedmioty, którymi zilustrujesz trzy stopnie wybranego przymiotnika, np. wielki – większy – największy, mały – mniejszy – najmniejszy itp.ti11Narysuj przedmioty, którymi zilustrujesz trzy stopnie wybranego przymiotnika, np. wielki – większy – największy, mały – mniejszy – najmniejszy itp.
Do narysowania ilustracji przygotuj: kartkę z bloku rysunkowego, kredki i mazaki.ti12Do narysowania ilustracji przygotuj: kartkę z bloku rysunkowego, kredki i mazaki.
Wybierz przymiotnik, który będzie tematem twojego rysunku, np. długi – dłuższy – najdłuższy. Podziel kartkę z bloku na trzy części, na każdej narysuj przedmiot, który będzie ilustracją stopniowanego przymiotnika.
Pamiętaj – wygląd twojego obrazka zależy tylko od twojej wyobraźni.ti13Wybierz przymiotnik, który będzie tematem twojego rysunku, np. długi – dłuższy – najdłuższy. Podziel kartkę z bloku na trzy części, na każdej narysuj przedmiot, który będzie ilustracją stopniowanego przymiotnika.
Pamiętaj – wygląd twojego obrazka zależy tylko od twojej wyobraźni.
Wybierz jeden rzeczownik, który znajduje się w zasięgu twojego wzroku. Ułóż zagadkę, w której opiszesz wybrany rzeczownik. Powiedz zagadkę koledze lub koleżance z ławki. Zadaniem partnera/partnerki jest odgadnięcie, którego rzeczownika dotyczy twój opis. Następnie zamieńcie się rolami.
Pamiętaj, że rzeczownikami są nazwy osób, miejsc i rzeczy. Odpowiadają na pytania: kto? co?
Wypisz nazwy przedmiotów, na podstawie których omówisz stopnie wybranego przymiotnika, np. wielki – większy – największy, mały – mniejszy – najmniejszy itp.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D6ir64bra
Nagranie
Przejdź do trybu wizualnego aby dodać plik
czasownikRLCV8jjA0aj23czasownik
odpowiada na pytania: co robi? co się z nim dzieje?R1DJ137GL0lJSodpowiada na pytania: co robi? co się z nim dzieje?
rzeczownikRQr89cewgz1MWrzeczownik
odpowiada na pytania: kto? co?Rl7iTtGfgR6gAodpowiada na pytania: kto? co?
przymiotnikRwsFvRai6Sh64przymiotnik
odpowiada na pytania: jaki? który? czyj?R1M0VShoEplFuodpowiada na pytania: jaki? który? czyj?
liczebnikRlxZZFTsmrtPGliczebnik
odpowiada na pytania: ile? który z kolei?RkFl4eXW6ltIPodpowiada na pytania: ile? który z kolei?