Symulacja interaktywna
Dwa ciągi znaków są anagramem, jeśli przestawiając litery w jednym z nich, jesteśmy w stanie utworzyć drugi. Napisz w języku Java program, który sprawdzi, czy dwa dane wyrazy/zdania są anagramem. Spróbuj zastosować inną metodę niż w sekcji Przeczytaj.
Specyfikacja:
Dane:
pierwszeZdanie
– łańcuch znaków składający się z małych liter i znaków spacjidrugieZdanie
– łańcuch znaków składający się z małych liter i znaków spacji
Wynik:
Program wypisuje „Zdania są anagramem”, jeśli dane ciągi znaków są anagramem lub „Zdania nie są anagramem”, jeśli dane ciągi znaków nie są anagramem.
Porównaj swoje rozwiązanie z omówionym w prezentacji.
Przeanalizuj za pomocą symulacji interaktywnej metodę sprawdzania, czy podane teksty są anagramami.
Przeanalizuj symulację sprawdzającą, czy podane teksty są anagramami.
W górnej części symulacji znajduje się pole Tekst 1, z wpisanym tekstem: Quid est vertitas.
Poniżej znajduje się posortowany Tekst 1: adeeiiqrsstuv.
Następnie podane jest kolejne pole Tekst 2 z wpisanym tekstem: Vir est qui adest.
Poniżej znajduje się posortowany Tekst 2: adeeiiqrsstuv.
Następnie oba posortowane teksty są porównywane.
Tekst1: a d e e i i q r s s t t u v.
Tekst2: a d e e i i q r s s t t u v.
Wszystkie posortowane litery tekstu 1 i 2 są w kolorze zielonym.
Na samym dole podano wynik: Podane teksty są anagramami.