Interaktywne materiały sprawdzające
Zgłoszenie wypadku przy pracy
Sprawdź czy potrafisz:
wskazać prawa i obowiązki pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
określić skutki zagrożeń w wybranych procesach pracy
wskazać cechy charakteryzujące wypadek przy pracy
rozróżnić przyczyny bezpośrednie i pośrednie wypadku przy pracy
sporządzić listę przyczyn ludzkich wypadku przy pracy
skomplementować dokumenty dotyczące okoliczności wypadku
sporządzić dokumentację powypadkową
opracować wnioski i zalecenia profilaktyczne dotyczące wypadków przy pracy
Zgłoszenie wypadku przy pracy
Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą:
podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych;
podczas lub w związku z wykonywaniem przez pracownika czynności na rzecz pracodawcy, nawet bez polecenia;
w czasie pozostawania pracownika w dyspozycji pracodawcy w drodze między siedzibą pracodawcy a miejscem wykonywania obowiązku wynikającego ze stosunku pracy.
Okoliczności i przyczyny wypadku przy pracy QUIZ
Sprawdź czy potrafisz:
analizować podstawowe przepisy prawa związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, oraz prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w tym zakresie,
identyfikować źródła zagrożeń na wybranych stanowiskach pracy,
klasyfikować wypadki przy pracy i wskazywać cechy charakteryzujące wypadek przy pracy,
wskazać elementy procedery powypadkowej,
sporządzać dokumentację powypadkową oraz kompletować dokumenty dotyczące okoliczności wypadku