Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia oraz dymek z tekstem: Every year we learn about different countries at school. This week is about Poland. Join us to learn some facts about Poland. Każdego roku uczymy się w szkole o różnych krajach. Ten tydzień jest o Polsce. Dołącz do nas, żeby dowiedzieć się kilku faktów o Polsce.
Ilustracja przedstawia twarz uśmiechniętej dziewczynki o imieniu Mia oraz dymek z tekstem: Every year we learn about different countries at school. This week is about Poland. Join us to learn some facts about Poland. Każdego roku uczymy się w szkole o różnych krajach. Ten tydzień jest o Polsce. Dołącz do nas, żeby dowiedzieć się kilku faktów o Polsce.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami, na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając niebieską teczkę w dłoni. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami, na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając niebieską teczkę w dłoni. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Hello, children. How are you today?
Children: We're fine, Ms Crow. Thank you! How about you?
Ms Crow: I’m very good, thank you!
Rg7C8bECp4T2B1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami, na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając książkę o Polsce. Na książce widoczna jest mapa polski oraz podpis Poland. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami, na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając książkę o Polsce. Na książce widoczna jest mapa polski oraz podpis Poland. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Tony: Ms Crow, what’s this?
Ms Crow: It’s a book about a beautiful countrybeautiful countrybeautiful country.
Emily: Is it Spain?
Ms Crow: No, it isn’t.
R19EvK7v3C0Jf1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, otwierająca książkę o Polsce. Na książce widoczna jest mapa Polski oraz podpis Poland. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, otwierająca książkę o Polsce. Na książce widoczna jest mapa Polski oraz podpis Poland. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Olivia: Is it Italy?
Ms Crow: No, it isn’t.
Patrick: I know, it’s Poland!
Ms Crow: Yes! You’re rightYou’re right!You’re right.
R1dKLN8JOS3YL1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodzde leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce widoczna jest mapa Europy, z Polską zaznaczoną kolorem czerwonym, wyróżniającym ją na tle innych krajów. Pani nauczycielka wskazuje palcem na mapę i prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodzde leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce widoczna jest mapa Europy, z Polską zaznaczoną kolorem czerwonym, wyróżniającym ją na tle innych krajów. Pani nauczycielka wskazuje palcem na mapę i prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Emily: Oh, my uncleuncleuncle is from Poland, too!
Ms Crow: Look! This is Poland.
R1M3fOaFP8opx1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce widoczna jest mapa Europy z Polską zaznaczoną kolorem czerwonym, wyróżniającym ją na tle innych krajów. Na mapie widać napis Warszawa. Na sąsiedniej stronie znajdują się zdjęcia Warszawy i popularnych budynków. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce widoczna jest mapa Europy z Polską zaznaczoną kolorem czerwonym, wyróżniającym ją na tle innych krajów. Na mapie widać napis Warszawa. Na sąsiedniej stronie znajdują się zdjęcia Warszawy i popularnych budynków. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: is the of Poland.
Olivia: Warsaw is beautiful.
Ms Crow: Yes, it is.
RWJwKef7OYWs91
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce znajdują się strony z biało-czerwoną flagą Polski oraz Godłem Polski – orłem białym ze złota koroną, złotym dziobem i złotymi pazurami. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce znajdują się strony z biało-czerwoną flagą Polski oraz Godłem Polski – orłem białym ze złota koroną, złotym dziobem i złotymi pazurami. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: What colour is the flag of Polandthe flag of Polandthe flag of Poland?
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus świata. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce znajdują się strony z biało-czerwoną flagą Polski oraz Godłem Polski – orłem białym ze złota koroną, złotym dziobem i złotymi pazurami. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus świata. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Z boku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce znajdują się strony z biało-czerwoną flagą Polski oraz Godłem Polski – orłem białym ze złota koroną, złotym dziobem i złotymi pazurami. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: What is the symbol of PolandThe national symbol of Polandthe symbol of Poland?
Patrick: It’s a bird.
Ms Crow: Yes, it’s an eagleeagleeagle. What colour is it?
Mia: It’s white. It’s a white eagle.
Ms Crow: Yes! You’re right.
R1E8xKicE9fZQ1
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus świata. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Na środku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce znajduje się mapa Polski z zaznaczonym podziałem na województwa. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Ilustracja przedstawia salę lekcyjną widzianą z perspektywy nauczyciela. Z tyłu klasy widoczne są szafki oraz regał z książkami. Na regale stoi globus świata. Nad szafkami na ścianie wisi plakat z różnymi danymi. W klasie zostały ustawione cztery rzędy ławek. W każdej ławce siedzi uczeń. Na ławkach widoczne są zeszyty i długopisy. Na podłodze leżą tornistry uczniów. Na środku klasy stoi pani Crow, trzymając otwartą książkę o Polsce. W książce znajduje się mapa Polski z zaznaczonym podziałem na województwa. Pani nauczycielka prowadzi dialog z resztą klasy, zapisany w ponumerowanych chmurkach. Transkrypcja tekstu znajduje się pod ilustracją. W lewym dolnym rogu pojawia się grafika mikrofonu, obok znajduje się napis LISTEN.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
TRANSCRIPTazurewhite
Ms Crow: Now, let’s check. This is …
Emily: … Poland.
Ms Crow: Warsaw is…
Patrick: … the capital of Poland.
Ms Crow: The flag of Poland is …
Olivia: … white and red.
Ms Crow: The symbol of Poland is …
Tony: … the white eagle.
Ms Crow: Well done!
1 Źródło: KatarzynaKról, licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise2
Choose the correct answer.
Wybierz prawidłową odpowiedź.
R1L0RZSr4kqmU
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.