Before the test get acquainted with time management during the test:
Eliminating wrong answers.
Substituting data - a reversed method of finding solution.
Estimating data.
Finding the solution and indicating the correct answer.
Illustration to Exercises 1‑9:
R4lxA8kBBxlX81
Na rysunku znajdują się trzy różne osie liczbowe oznaczone literami a, b oraz c, na których narysowane są przedziały liczbowe. Na osi oznaczone literą a punktami zaznaczone są dwie liczby: - 2 oraz 6. Punkt -2 jest pusty w środku, natomiast punkt 6 jest pełny (zamalowany). Punty połączone są linią. Na osi oznaczone literą b punktami zaznaczone są dwie liczby: 0 oraz 8. Punkt 0 jest jest pełny (zamalowany) w środku, natomiast punkt 8 jest pusty. Punty połączone są linią. Na osi oznaczone literą c zaznaczona jest punktem pustym w środku liczba -5. Od punktu -5 poprowadzona jest linia w prawą stronę, linia nie ma wskazanego końca (jest nieskończenie długa).
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
R8aVt9EQOiSjX
Exercise 1
Wersja alternatywna ćwiczenia: In the picture (a) an interval was marked Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: In the picture (a) an interval was marked Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
In the picture (a) an interval was marked
RSoKZEIW8q8i2
Exercise 2
Wersja alternatywna ćwiczenia: In the picture (c) an interval was marked Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: In the picture (c) an interval was marked Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
In the picture (c) an interval was marked
R13ziXgqIvAqg
Exercise 3
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the inequality, which presents an interval in the picture (b) Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the inequality, which presents an interval in the picture (b) Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the inequality, which presents an interval in the picture (b)
R8tMI2VTuf8eT
Exercise 4
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the inequality, which presents an interval in the picture (c) Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the inequality, which presents an interval in the picture (c) Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the inequality, which presents an interval in the picture (c)
R1dtDwzdCGmB2
Exercise 5
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the interval:
R1AvQf7ZKQme8
Exercise 6
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the interval:
R2aUZ5jZgepR2
Exercise 7
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the interval:
R2HPBIBWOn3XC
Exercise 8
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the interval:
RAc8MQ4GF53bM
Exercise 9
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the interval: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Pick the interval:
R1VHQzYK8u9Xf
Exercise 10
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the number belonging to the interval Możliwe odpowiedzi: 1. 9, 2. 3, 3. , 4. 39
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the number belonging to the interval Możliwe odpowiedzi: 1. 9, 2. 3, 3. , 4. 39
Pick the number belonging to the interval
9
3
39
RsafQ9nuEllsM
Exercise 11
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the number not belonging to the interval Możliwe odpowiedzi: 1. 3, 2. 9, 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: Pick the number not belonging to the interval Możliwe odpowiedzi: 1. 3, 2. 9, 3. , 4.
Pick the number not belonging to the interval
3
9
R18GOiiM14WYI
Exercise 12
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
The interval is a set of real numbers satisfies the condition
R1W9whcKK9efF
Exercise 13
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval , is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval , is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
The interval , is a set of real numbers satisfies the condition
R16j4n61jHwel
Exercise 14
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
The interval is a set of real numbers satisfies the condition
RZ1Fijwp7OHca
Exercise 15
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Wersja alternatywna ćwiczenia: The interval is a set of real numbers satisfies the condition Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
The interval is a set of real numbers satisfies the condition
Analyse your correct and incorrect answers to the Exercises.
Exercise 16
Present two intervals with their sum , and their common part an empty set.
RghBBGTlZBwgu
Exercise 17
Wysłuchaj nagrania abstraktu, wyodrębnij jego części i nadaj im tytuły.
Wysłuchaj nagrania abstraktu, wyodrębnij jego części i nadaj im tytuły.
You did your job well, so now have fun! Match the sets to the intervals.
Language Exercises
Exercise 18
Describe the method of solving Exercises 1 and 2.
Exercise 19
R5wtxyLW89TLv
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. liczby rzeczywiste - real numbers, 2. przedział liczbowy - numerical interval, 3. podzbiór zbioru liczb rzeczywistych - subset of a set of real numbers, 4. przedział ograniczony - finite interval, 5. przedział nieograniczony - finite interval, 6. przedział liczbowy - subset of a set of real numbers
Wersja alternatywna ćwiczenia: Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly. Możliwe odpowiedzi: 1. liczby rzeczywiste - real numbers, 2. przedział liczbowy - numerical interval, 3. podzbiór zbioru liczb rzeczywistych - subset of a set of real numbers, 4. przedział ograniczony - finite interval, 5. przedział nieograniczony - finite interval, 6. przedział liczbowy - subset of a set of real numbers
Indicate which pairs of expressions or words are translated correctly.
liczby rzeczywiste - real numbers
przedział liczbowy - numerical interval
podzbiór zbioru liczb rzeczywistych - subset of a set of real numbers
przedział ograniczony - finite interval
przedział nieograniczony - finite interval
przedział liczbowy - subset of a set of real numbers
zadanie
Source: GroMar, licencja: CC BY 3.0.
RELsaa0Ik9aBx1
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Interaktywna gra, polegająca na łączeniu wyrazów w pary w ciągu jednej minuty. Czas zaczyna upływać wraz z rozpoczęciem gry. Jeden ruch to odkrywanie najpierw jednej potem drugiej karty z wyrazem. Każdy wyraz jest odczytywany. Kolejny ruch to odkrywanie trzeciej i czwartej karty. W ten sposób odsłuchasz wszystkie wyrazy. Nawigacja z poziomu klawiatury za pomocą strzałek, odsłuchiwanie wyrazów enterem lub spacją. Znajdź wszystkie pary wyrazów.
Match Polish terms with their English equivalents.
podzbiór zbioru liczb rzeczywistych
numerical interval
subset of a set of real numbers
przedział liczbowy
liczby rzeczywiste
infinite interval
przedział nieograniczony
przedział ograniczony
real numbers
finite interval
Source: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.