Prace budowlane związane z infrastrukturą kolejową
Słownik pojęć do e‑materiału
E-materiały do kształcenia zawodowego
Technologia wykonania robót kolejowych
Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem kolejowych obiektów inżynieryjnych oraz podstawy kosztorysowania — Technik budownictwa kolejowego
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
3DIf6C520j
1
Ćwiczenie 1. - Budowla gruntowa
Ćwiczenie 1. - Budowla gruntowa1DU2MBWSjn
R125eFQGaJgYA3
Uzupełnij luki w zdaniach właściwymi wyrazami spośród podanych. 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna to specjalna budowla gruntowa, która może być wykonana w formie nasypu lub przekopu, wraz z wszystkimi urządzeniami, które służą odwadnianiu, zabezpieczaniu i chronieniu tej budowli.
Elementami nasypu jest 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna nasypu oraz skarpy i ławy skarpowe z umocnieniami.
Budowa 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna obejmuje układanie na geowłókninie perforowanych rur drenarskich, a następnie zasypywanie ich płukanym żwirem.
Oprócz tworzenia przekrojów charakterystycznych tworzy się wykresy przekrojów poprzecznych przekopów i nasypów, oraz wykres sumowanej 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna.
Czynności związane z układaniem warstw podsypki rozpoczynają się od wykonania 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, czyli górnej warstwy podtorza.
Podkład drewniany jest wykorzystywany głównie do zabudowy w torach o 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna promieniach, bądź też jako podrozjazdnice w skomplikowanych konstrukcjach torowych, takich jak środkowe części, skrzyżowania torowe, rozjazdy krzyżowe podwójne czy inne.
Metr bieżący szyny 60E1 waży około 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, co przy zabudowie szyny w torze bezstykowym typu R260 o długościach daje .
Ostatnie podbicie toru lub rozjazdu czy skrzyżowania ma na celu uzyskanie niwelety projektowanej, uwzględniający zapas 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, który jest przewidziany do wyeliminowania przez pracę dynamicznego stabilizatora torowego DGS.
Usuwanie odkształceń toru w płaszczyźnie poziomej polega na poprzecznym 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna toru, aby oś zajęła położenie wyznaczone wskaźnikami regulacji.
Metoda 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna polega na wprowadzaniu do układu namiarowego podbijarki wymaganych wartości do przemieszczenia toru.
Uzupełnij luki w zdaniach właściwymi wyrazami spośród podanych. 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna to specjalna budowla gruntowa, która może być wykonana w formie nasypu lub przekopu, wraz z wszystkimi urządzeniami, które służą odwadnianiu, zabezpieczaniu i chronieniu tej budowli.
Elementami nasypu jest 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna nasypu oraz skarpy i ławy skarpowe z umocnieniami.
Budowa 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna obejmuje układanie na geowłókninie perforowanych rur drenarskich, a następnie zasypywanie ich płukanym żwirem.
Oprócz tworzenia przekrojów charakterystycznych tworzy się wykresy przekrojów poprzecznych przekopów i nasypów, oraz wykres sumowanej 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna.
Czynności związane z układaniem warstw podsypki rozpoczynają się od wykonania 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, czyli górnej warstwy podtorza.
Podkład drewniany jest wykorzystywany głównie do zabudowy w torach o 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna promieniach, bądź też jako podrozjazdnice w skomplikowanych konstrukcjach torowych, takich jak środkowe części, skrzyżowania torowe, rozjazdy krzyżowe podwójne czy inne.
Metr bieżący szyny 60E1 waży około 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, co przy zabudowie szyny w torze bezstykowym typu R260 o długościach daje .
Ostatnie podbicie toru lub rozjazdu czy skrzyżowania ma na celu uzyskanie niwelety projektowanej, uwzględniający zapas 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna, który jest przewidziany do wyeliminowania przez pracę dynamicznego stabilizatora torowego DGS.
Usuwanie odkształceń toru w płaszczyźnie poziomej polega na poprzecznym 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna toru, aby oś zajęła położenie wyznaczone wskaźnikami regulacji.
Metoda 1. , 2. małych, 3. objętości, 4. Podtorze, 5. gęstości, 6. korpus, 7. dużych, 8. , 9. , 10. torowiska, 11. subwarstwy, 12. gardziel, 13. odpływu, 14. dokładna, 15. drenażu, 16. Torowisko, 17. , 18. przesunięciu, 19. uniesieniu, 20. zmienna polega na wprowadzaniu do układu namiarowego podbijarki wymaganych wartości do przemieszczenia toru.
Ćwiczenie 2. - Budowa linii kolejowej
Ćwiczenie 2. - Budowa linii kolejowej2DU2MBWSjn
Test samosprawdzający203070Świetnie, masz już opanowane zagadnienia związane z kompleksową budową infrastruktury kolejowej od podtorza do prac wykończeniowych, tak trzymać!Niestety nie udało się Tobie zaliczyć gry, zapoznaj się jeszcze raz wraz z materiałami dydaktycznymi na stronie i spróbuj jeszcze raz.
Test
Test samosprawdzający
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test samosprawdzający
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Określenie "zdjęcie wierzchniej warstwy gruntu odpowiadającego powierzchni, która zostanie zagospodarowana w nowy sposób" dotyczy czynności: Możliwe odpowiedzi: 1. humusowania, 2. zgarniania, 3. korytowania, 4. wzmacniania
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jaka powinna być minimalna trwałość podtorza? Możliwe odpowiedzi: 1. lat, 2. lat, 3. lat, 4. lat
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jak nazywa się proces wywożenia gruntu miejscowego i zabudowy nowego, przywiezionego z innego źródła? Możliwe odpowiedzi: 1. korytowanie gruntu, 2. wymiana gruntu, 3. palowanie, 4. wzmacnianie
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Czym zasypuje się ciągi rur zbierających? Możliwe odpowiedzi: 1. gruntem, 2. klińcem, 3. podsypką, 4. zostawia się odkryte
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Z jakim spadkiem poprzecznym powinno być kształtowane podtorze i warstwa ochronna? Możliwe odpowiedzi: 1. 8-10%, 2. 5-7%, 3. 3-5%, 4. do 2%
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Który materiał nie jest geosyntetykiem? Możliwe odpowiedzi: 1. geowłóknina, 2. geopłyta, 3. geosiatka, 4. geokrata
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jakie jest typowe pochylenie (stosunek długości) skarp nasypu i przekopu stosowane w Polsce? Możliwe odpowiedzi: 1. do , 2. do , 3. do , 4. do
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Jakie stosuje się metody zabezpieczania skarp? Możliwe odpowiedzi: 1. humusowanie, 2. montaż elementów ażurowych, 3. georuszt z kruszywem, 4. geokraty z humusem
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jakiego materiału nie stosuje się do budowy warstwy ochronnej? Możliwe odpowiedzi: 1. żwiru, 2. piasku, 3. klińca, 4. gliny pylastej
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jaką grubość powinna mieć subwarstwa podczas zabudowy podsypki metodą pierwszą? Możliwe odpowiedzi: 1. do grubości projektowanej, 2. do wartości projektowanej, 3. nie mniej niż , 4. więcej niż
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Jaki sprzęt budowlany wykorzystuje się do balastowania toru? Możliwe odpowiedzi: 1. Wagon MFS, 2. Oczyszczarka tłucznia, 3. Wagon samowyładowczy typu hopper - dozator, 4. Wagon samowyładowczy typu szutrówka
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Na jakiej warstwie może być rozpoczęty montaż nawierzchni torowej (rusztu torowego)? Możliwe odpowiedzi: 1. na torowisku, 2. na warstwie ochronnej, 3. na subwarstwie, 4. na geosyntetyku
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Jakie zadanie mają podkładki/przekładki podszynowe? Możliwe odpowiedzi: 1. regulacja wysokości toru, 2. ograniczenie hałasu, 3. izolacja elektryczna, 4. zmniejszenie oddziaływań dynamicznych od taboru
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Jakie elementy wchodzą w skład zespołu nasuwająco-podbijającego w podbijarce? Możliwe odpowiedzi: 1. podbijaki, 2. kleszcze talerzowe, 3. przesiewacz, 4. rolki nasuwające
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jaki jest cel ostatniego podbijania toru? Możliwe odpowiedzi: 1. uzyskanie niwelety roboczej, 2. oprofilowanie toru, 3. uzyskanie niwelety projektowanej, 4. zagęszczenie podsypki pod kolejny wyładunek tłucznia
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Jakie obciązenie jest konieczne do przeniesienia, aby uzyskać niweletę projektową oraz właściwie rozłożyć tłuczeń w całej warstwie podsypki, jeśli nie jest możliwe użycie dynamicznego stabilizatora toru DGS? Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Jakie instrumenty geodezyjne przydadzą się w procesie wykonywania pomiarów dla pracy podbijarki? Możliwe odpowiedzi: 1. toromierz, 2. miara, 3. tachimetr, 4. niwelator
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Jakie urządzenia znajdują się na profilarce podsypki? Możliwe odpowiedzi: 1. gumowa szczotka, 2. pług zgarniający, 3. łańcuch wybierakowy, 4. przesiewacz
Spośród podanych odpowiedzi wybierz tę, która stanowi poprawną odpowiedź na pytanie.
Skąd czerpane są informacje o położeniu w torze podczas prac związanych z tworzeniem np. cyfrowego modelu dla podbijarki? Możliwe odpowiedzi: 1. ze znaków regulacji osi toru, 2. z danych GPS pracowników, 3. ze znaków kilometracji, 4. z informacji od dyżurnego ruchu
Spośród podanych odpowiedzi wybierz te, które stanowią poprawne odpowiedzi na pytanie.
Ile podkładów może być jednocześnie podbijanych przez podbijarki szlakowe? Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.