Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RvfNKHUELhjCH
Na zdjęciu znajduje się dzielnica biedoty stanowiąca przedmieście dużego miasta. Stoją tu gęsto, oparte jeden o drugi, małe budynki piętrowe z płaskimi lub lekko przechylonymi dachami. Z przodu widać suchą, pomarańczową ziemię i jedną palmę. Obok znajduje się nieduża ruina i leżą śmieci. W tle za tą dzielnicą znajdują się wysokie, nowoczesne wieżowce.

Konsekwencje zróżnicowania jakości życia człowieka w różnych regionach i krajach świata

Źródło: dostępny w internecie: pixabay.com, domena publiczna.

Jakość życia jest pojęciem subiektywnym. To stan, w którym potrzeby materialne i niematerialne, podstawowe i wyższe człowieka lub społeczności są zaspokojone. Wydaje się, że każdy z nas określa jakość życia indywidualnie, w zależności od własnych poglądów, wartości i potrzeb. Mimo to przyglądając się mapom ilustrującym różnorodne wskaźniki bezpośrednio i pośrednio opisujące jakość życia, wyraźnie widać jej regionalne zróżnicowanie. Co jest tego przyczyną? W jaki sposób zachodzące na świecie procesy gospodarcze, społeczne, a może także przyrodnicze wpływają na ten stan? Jakie są konsekwencje regionalnego zróżnicowania jakości życia na świecie? Tego dowiesz się z e‑materiału.

Twoje cele
  • Zdefiniujesz pojęcie jakości życia człowieka i scharakteryzujesz wybrane kryteria jego wyznaczania.

  • Przeanalizujesz zróżnicowanie wskaźnika jakości życia na świecie.

  • Ocenisz wpływ różnych czynników na jakość życia.

  • Scharakteryzujesz wybrane konsekwencje zróżnicowania jakości życia człowieka w różnych regionach i krajach świata.