E-materiały do kształcenia zawodowego

Rodzaje i charakterystyka usług gastronomicznych

HGT.11. Organizacja usług gastronomicznych - Technik usług kelnerskich 513102

Netografia i bibliografia

Netografia

  • N1 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Savoir-vivre. Życie składa się ze szczegółów, Sposoby serwowania potraw w restauracji, http://www.savoir-vivre.com.pl/?sposoby-serwowania-potraw-w-restauracji,313 [dostęp 30.11.2021].

  • N2 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa czasopisma "Restauracja. Pismo biznesu gastronomicznego", www.e-restauracja.com [dostęp 30.11.2021].

  • N3 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Poradnik restauratora, www.poradnikrestauratora.com [dostęp 30.11.2021].

  • N4 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Gastrona.pl. Portal Gastronomiczny, www.gastrona.pl [dostęp 30.11.2021].

  • N6 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Savoir-vivre. Życie składa się ze szczegółów, Uroczyste przyjęcia wieczorne - materiał z 1937 r., http://www.savoir-vivre.com.pl/?uroczyste-przyjecia-wieczorne-%E2%80%93-material-z-1937-r.,472 [dostęp 30.11.2021].

  • N7 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Savoir-vivre. Życie składa się ze szczegółów, Miejsce gospodarza przy stole, http://www.savoir-vivre.com.pl/?miejsca-gospodarzy-przy-stole,888 [dostęp 30.11.2021].

  • N8 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Salerezerwacje.pl, Organizacja czasu wolnego w trakcie konferencji, https://salerezerwacje.pl/artykuly/organizacja-czasu-wolnego-w-trakcie-konferencji [dostęp 30.11.2021].

  • N9 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Wynajmijzmywarkę.pl, Obsługa klienta w restauracji krok po kroku, https://wynajmijzmywarke.pl/blog/obsluga-klienta-w-restauracji-krok-po-kroku/ [dostęp 30.11.2021].

  • N10 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa Expondo. Inspiracje, Obowiązki kelnera i zasady kelnerskiego savoir vivre, https://www.expondo.pl/inspiracje/obowiazki-kelnera/ [dostęp 30.11.2021].

  • N11 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa 101. DLA GASTRONOMII I HOTELI, Kelnerski savoir vivre, https://dla-gastronomii.pl/porady/kelnerski-savoir-vivre [dostęp 30.11.2021].

  • N12 Źródło: dostępny w internecie: Blog gastrro.pl blog gastronomiczny, Zarządzanie salą w rozwijającej się gastronomii, https://www.gastrro.pl/blog/zarzadzanie-sala-w-rozwijajacej-sie-gastronomii/ [dostęp 30.11.2021].

  • N13 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa LRS, Profesjonalna obsługa kelnerska - jakie są obowiązki kelnera?, https://www.lrspoland.pl/profesjonalna-obsluga-kelnerska-jakie-sa-obowiazki-kelnera/ [dostęp 30.11.2021].

  • N14 Źródło: dostępny w internecie: Strona internetowa z e-book, Moduł VII. Zastawa i bielizna stołowa, https://zsckrjablon.pl/wp-content/uploads/2020/04/25_7.1_PUG_tresc.pdf, Plik pdf o rozmiarze 968 KB w języku polskim. [dostęp 2022].

Bibliografia

  • Aldona Janasik, Dorota Zarczuk, Sztuka usługiwania. Jak być dobrym kelnerem, CeDeWu, Warszawa 2020.

  • Waldemar Klucha, Instruktaż stanowiskowy BHP na stanowisku kelnera (e‑book), Wiedza i Praktyka, 2014.

  • Danuta Ławniczak, Renata Szajna, Obsługa kelnerska. Podręcznik część 1, WSiP, Warszawa 2013.

  • Danuta Ławniczak, Renata Szajna, Obsługa kelnerska. Podręcznik część 2, WSiP, Warszawa 2014.

  • Halina Makała, Sławomir G. Łuczak, Usługi gastronomiczne w centrach handlowych Warszawy, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie. Turystyka i Rekreacja” 19.1, 2017, str. 213‑227.

  • Jan Mołoniewicz, Menedżer w gastronomii, część 1, MOJA Consulting, Warszawa 2017.

  • Jan Mołoniewicz, Menedżer w gastronomii, część 2, MOJA Consulting, Warszawa 2020.

  • Jolanta Nowak‑Wicherska, Wnętrza w gastronomii. Poradnik przede wszystkim dla osób otwierających swój biznes, Euro Pilot, Warszawa 2019.

  • Dominik Orłowski, Magdalena Woźniczko, Organizacja gastronomii hotelowej na przykładzie hotelu MARRIOTT w Warszawie, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych w Warszawie. Turystyka i Rekreacja” z. 2, 2016, s. 35‑56.

  • Renata Szajna, Danuta Ławniczak, Alina Ziaja, Obsługa gości (konsumentów), część 1, REA, Warszawa 2007.

  • Renata Szajna, Danuta Ławniczak, Alina Ziaja, Obsługa gości (konsumentów), część 2, REA, Warszawa 2008.

  • Renata Szajna, Danuta Ławniczak, Alina Ziaja, Organizowanie usług kelnerskich, WSiP, Warszawa 2015.

  • Renata Szajna, Danuta Ławniczak, Alina Ziaja, Usługi kelnerskie, WSiP, Warszawa 2015.