Lakiernik samochodowy 1

1
RpFLnmFtpmNxL
Model 3d
Źródło: GroMar Sp. z o. o., Lakiernik samochodowy, licencja: CC BY-SA 3.0.

Model 3D przedstawia pistolet lakierniczy i sprężarkę śrubową.

Widoczny jest blaszany warsztat samochodowy. Na środku są dwie grafiki przedstawiające pistolet lakierniczy i sprężarkę śrubową. Wokoło rozstawione są samochody, mniejsze sprzęty rolnicze, podnośnik i najazd samochodowy.

Z lewej strony ekranu za pomocą przycisku można wyświetlić okienko z tekstem: Lakiernik samochodowy. Pistolet lakierniczy, sprężarka śrubowa. Powłoka lakierowa wytwarzana w fabryce przez producenta pojazdów nazywa się powłoką produkcyjną a powłoka lakierowa wytwarzana w warsztacie lakierniczym nazywa się powłoką naprawczą lub inaczej renowacyjną.
Powłoka lakierowa ma spełniać zadania ochronne i dekoracyjne. Zarówno ta produkcyjna jak i naprawcza.
Jeśli producent samochodu zakłada odporność antykorozyjną powłoki na odpowiednim poziomie to w trakcie procesu naprawy, wartość ta powinna zostać odbudowana do poziomu zapewnianej gwarancji. Lakiernictwo samochodowe to szereg procesów prowadzących do wytworzenia na pojeździe powłoki lakierowej.

Na modelu 3D pistoletu lakierniczego i sprężarki śrubowej można klikać poszczególne ich elementy. Po kliknięciu elementu podświetla się on i wyświetlana jest jego nazwa.

Elementy pistoletu lakierniczego:

  1. Zbiornik na lakier.

  2. Pokrywa zbiornika.

  3. Korpus pistoletu lakierniczego.

  4. Spust.

  5. Dysza typu motylek.

  6. Pokrętło regulacji strumienia.

  7. Gwint złączka do sprężarki.

  8. Pokrętło regulacji powietrza.

  9. Pokrętło regulacji farby.

Elementy sprężarki śrubowej:

  1. Zbiornik na sprężone powietrze.

  2. Zawór opróżniający.

  3. Osuszacz powietrza.

  4. Obudowa sprężarki śrubowej.

  5. Panel kontrolny.

  6. Panel kontrolny osuszacza.

  7. Filtr powietrza.

  8. Wyłącznik awaryjny.