Co dla kogo
GRA EDUKACYJNA
Gra edukacyjna umożliwia pogłębienie wiedzy z zakresu:
właściwego doboru przedmiotów pomocniczych i sprzętów ortopedycznych, tak aby pacjent utrzymał samodzielność na najwyższym możliwym poziomie,
stosowania przedmiotów pomocniczych i sprzętów ortopedycznych,
stosowania sprzętu u osób z niepełnosprawnościami w czynnościach dnia codziennego.
Gra edukacyjna “Co dla kogo” rozpoczyna się ekranem startowym. Klikając przycisk Start gracz przechodzi się do opisu celów i zasad gry. Między tymi ekranami przechodzi się klikając przycisk Dalej.
W części Wybór postaci jest możliwość stworzenia postaci, którą użytkownik będzie grać. Można kreować jej wygląd, zmieniając: płeć, okulary, uczesanie, karnację i ubranie, klikając ikonę osoby i przyciski Następny element i Poprzedni element. Klikając przycisk Wstecz można wrócić do wyboru postaci: kobieta, mężczyzna. Po dokonaniu wyboru przechodzi się do ekranu rozpoczynającego grę, klikając przycisk Dalej. Każdy tekst oznaczony ikoną Włącz/wyłącz dźwięk jest czytany przez lektora. Gracz ma możliwość wielokrotnego odsłuchania nagrania.
Zadaniem gracza jest dobór lub zastosowanie sprzętu ortopedycznego lub przedmiotów pomocniczych odpowiednich do niepełnosprawności opisanej osoby.
Gra edukacyjna składa się z dwóch poziomów, które gracz przechodzić będzie kolejno. Na każdym poziomie można popełnić jeden błąd. Źle dobrany sprzęt nie będzie mógł być wykorzystany – gracz nie otrzyma punktów.
Na ekranie startowym poziomu 1 znajduje się polecenie do wykonania i przycisk Dalej rozpoczynający rozgrywkę. Gracz otrzymuje 3 pytania, które pojawiać się będą kolejno. Zadaniem gracza jest zaznaczenie zdjęcia lub grafiki odpowiadającej opisowi jednego z elementów. Po kliknięciu na wybrany obiekt, pojawia się przycisk Sprawdź. Klikając go gracz otrzymuje informację czy odpowiedział poprawnie czy popełnił błąd. Pojawia się przycisk Dalej, który umożliwia przejście do kolejnego pytania. Za poprawny dobór gracz otrzymuje 1 punkt.
Po udzieleniu odpowiedzi, przechodzi się do ekranu podsumowującego poziom, na którym znajduje się informacja zwrotna oraz przyciski:
Podsumowanie - informacja o wyniku i liczbie zdobytych punktów na koniec poziomu 1,
Przeczytaj definicję - opis ze zdjęciami lub grafikami wszystkich przedmiotów pomocniczych i sprzętów ortopedycznych, które pojawiają się w grze,
Spróbuj ponownie - powrót na początek poziomu 1,
Dalej - przejście na poziom 2 (tylko w przypadku popełnienia maksymalnie jednego błędu).
Na ekranie startowym poziomu 2 znajduje się polecenie do wykonania i przycisk Dalej rozpoczynający rozgrywkę. Na tym poziomie przedstawionych jest 10 przypadków osób z różnego rodzaju niepełnosprawnością i w różnych sytuacjach zdrowotnych. Gracz, aby ukończyć poziom, musi poprawnie zastosować sprzęt w konkretnych warunkach dla trzech sytuacji. Za poprawne dopasowanie w każdym wybranym przypadku gracz otrzyma 2 punkty. Klikając na miniaturę postaci przechodzi się do ekranu startowego wybranej sytuacji, który zawiera polecenie i przycisk Dalej rozpoczynający rozgrywkę. Na ekranie pojawia się opis wybranego przypadku z lukami w tekście, które należy uzupełnić. Luki opisane są Kliknij, aby wybrać odpowiedź. Po kliknięciu pojawiają się odpowiedzi. Po wyborze pojawia się krótka animacja obrazująca poprawność odpowiedzi, a także przyciski:
Dalej - przejście do ekranu przedstawiającego przypadki,
-1 pkt - możliwość ponownej odpowiedzi z utratą punktów (tylko w przypadku odpowiedzi błędnej).
Może pojawić się element zaskoczenia, czyli ponowna możliwość doboru sprzętu. Jeśli gracz wybierze prawidłową odpowiedź otrzyma 1 punkt.
Po przejściu poprawnie 3 wybranych przypadków pojawia się ekran końcowy, na którym znajduje się informacja zwrotna oraz przyciski:
Podsumowanie - informacja o wyniku i liczbie zdobytych punktów na koniec gry,
Przeczytaj definicję - opis ze zdjęciami lub grafikami wszystkich przedmiotów pomocniczych i sprzętów ortopedycznych, które pojawiają się w grze,
Spróbuj ponownie - przejście do menu z wyborem poziomu.
Powiązane ćwiczenia
- 3. Wywiad opiekunki środowiskowejWstaw w tekst3. Wywiad opiekunki środowiskowej
R1J6ubZfro8xJ3