Żeby opisać świat, potrzebujemy wielu różnorodnych słów. Jak określić ciasto babci, które wprost rozpływa się w ustach? Jak opisać odczucia naszych zmysłów? Potrzebne są do tego przymiotniki.
Wskaż, które cechy można określić za pomocą zmysłu: dotyku, smaku, słuchu, wzroku i węchu.
kolisty, cierpki, mokry, chropowaty, donośny, gładki, wysoki, jaśminowy, różany, pyszny, złoty, gorzki, głośny, szary
Dotyk | |
---|---|
Smak | |
Słuch | |
Wzrok | |
Węch |
Jakie cechy może mieć to jabłko? Zapisz tutaj lub w zeszycie określenia owocu związane z różnymi zmysłami.
Które przymiotniki określają wady, a które zalety?
fałszywy, wesoły, uczciwy, złośliwy, miły, bystry, pyskaty, skąpy, łagodny, głupi
Wady | |
---|---|
Zalety |
Do podanych rzeczowników dopiszcie w zeszytach po dwa przymiotniki określające ich cechy. Postępujcie według wzoru: czekolada – mleczna, gorzka.
Porównajcie swoje propozycje w klasie.
lustro
herbata
wanna
krzesło
spódnica
tablica
dywan
książka
talerz
Odgadnij przymiotniki i dowiedz się, co określają.
- dziecko, srebro, zainteresowanie
- morze, jezioro, spojrzenie
- kołdra, spódnica, pamięć
- cytryna, mina, gleba
- noc, myszka, woda
- miód, cukierek, uśmiech
- szczyt, wzrost, próg
- brzytwa, żyletka, zima
- droga, polana, szkółka
- chleb, las, typ
- zapach, człowiek, gest
1 | ||||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
4 | ||||||||||||||
5 | ||||||||||||||
6 | ||||||||||||||
7 | ||||||||||||||
8 | ||||||||||||||
9 | ||||||||||||||
10 | ||||||||||||||
11 |
Dopasuj przymiotniki nazywające odcienie do kolorów podstawowych.
turkusowy, karminowy, kanarkowy, złocisty, szafranowy, szkarłatny, chabrowy, lazurowy, bursztynowy, modry, pąsowy, malinowy
Czerwony | |
---|---|
Żółty | |
Niebieski |