Oszczędzanie wody: Możliwe odpowiedzi: 1. włączać światło tylko, gdy jest ono potrzebne, 2. dobrze zakręcać kran, 3. kupować żarówki energooszczędne, 4. wyłączać urządzenia elektryczne, gdy ich nie używam, 5. używać pralki, gdy nazbiera się dużo brudnych ubrań, 6. brać prysznic zamiast długich kąpieli w wannie, 7. nalewać wodę do kubka podczas mycia zębów Oszczędzanie energii elektrycznej: Możliwe odpowiedzi: 1. włączać światło tylko, gdy jest ono potrzebne, 2. dobrze zakręcać kran, 3. kupować żarówki energooszczędne, 4. wyłączać urządzenia elektryczne, gdy ich nie używam, 5. używać pralki, gdy nazbiera się dużo brudnych ubrań, 6. brać prysznic zamiast długich kąpieli w wannie, 7. nalewać wodę do kubka podczas mycia zębów
Oszczędzanie wody: Możliwe odpowiedzi: 1. włączać światło tylko, gdy jest ono potrzebne, 2. dobrze zakręcać kran, 3. kupować żarówki energooszczędne, 4. wyłączać urządzenia elektryczne, gdy ich nie używam, 5. używać pralki, gdy nazbiera się dużo brudnych ubrań, 6. brać prysznic zamiast długich kąpieli w wannie, 7. nalewać wodę do kubka podczas mycia zębów Oszczędzanie energii elektrycznej: Możliwe odpowiedzi: 1. włączać światło tylko, gdy jest ono potrzebne, 2. dobrze zakręcać kran, 3. kupować żarówki energooszczędne, 4. wyłączać urządzenia elektryczne, gdy ich nie używam, 5. używać pralki, gdy nazbiera się dużo brudnych ubrań, 6. brać prysznic zamiast długich kąpieli w wannie, 7. nalewać wodę do kubka podczas mycia zębów
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja przedstawia Franka i Maję. Franek jest ubrany w żółtą koszulkę z krótkimi pomarańczowymi rękawami, krótkie brązowe spodnie, pomarańczowe skarpety i granatowe buty z białymi sznurówkami. Maja jest ubrana w niebieską koszulkę z krótkimi błękitnymi rękawami, długie ciemnoróżowe spodnie i ciemnoniebieskie buty. Nad dziećmi znajduje się jasnożółty dymek z napisem: „Jak dzieci dbają o środowisko?”. Poniżej dzieci widać trzy pomarańczowe strzałki prowadzące do trzech pomarańczowych dymków z tekstem. Tekst w pierwszym dymku brzmi: „Oszczędzają wodę”. Dwie pomarańczowe strzałki prowadzą od niego do dwóch mniejszych obrazków przedstawiających Maję w łazience. Na pierwszym obrazku dziewczynka stoi przy umywalce. W lewej dłoni trzyma czerwoną szczoteczkę do zębów z nałożoną pastą. Kran jest zakręcony. Na drugim obrazku Maja wchodzi pod prysznic. Tekst w drugim pomarańczowym dymku brzmi: „Oszczędzają papier”. Dwie pomarańczowe strzałki prowadzą od niego do dwóch mniejszych obrazków. Pierwszy obrazek przedstawia Maję siedzącą przy stole i wycinającą wieloryba z niebieskiego papieru. Drugi obrazek przedstawia kilka gazet. Tekst w trzecim pomarańczowym dymku brzmi: „Nie śmiecą”. Dwie pomarańczowe strzałki prowadzą od niego do dwóch mniejszych obrazków. Pierwszy obrazek przedstawia Franka niosącego trzy kolorowe worki ze śmieciami do śmietnika. Drugi obrazek przedstawia cztery pojemniki ze śmieciami. Pierwszy od lewej jest żółty, wypełniony plastikiem. Drugi jest niebieski, wypełniony papierem. Trzeci jest zielony, wypełniony szkłem. Czwarty jest brązowy, wypełniony bioodpadami, czyli resztkami jedzenia i roślin. Na każdym pojemniku widać trzy białe strzałki tworzące razem trójkątny kształt symbolizujący recykling, czyli przetwarzanie śmieci w celu ich ponownego wykorzystania.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
tooltipid30
RlJI6NEOuWKQR
Nagranie
Nagranie
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Nagranie
Rgjjuyw3e27aC
Łączenie par. . 1. Oszczędzanie wody ma pozytywny wpływ na przyrodę.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. 2. Ekologia zajmuje się wyłącznie ochroną roślin.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. 3. Parki narodowe powstają w celu ochrony wysypisk śmieci.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. 4. Każdy człowiek jest odpowiedzialny za środowisko naturalne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Łączenie par. . 1. Oszczędzanie wody ma pozytywny wpływ na przyrodę.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. 2. Ekologia zajmuje się wyłącznie ochroną roślin.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. 3. Parki narodowe powstają w celu ochrony wysypisk śmieci.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. 4. Każdy człowiek jest odpowiedzialny za środowisko naturalne.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.