Symulacja interaktywna
Zapoznaj się z symulacją interaktywną. Możesz w niej zmienić położenie punktów wielokąta oraz położenie głównego punktu.
Po uruchomieniu testu przynależności program wykryje, czy punkt należy do wielokąta.
Na górze znajduje się przycisk z napisem Klinkij, aby przeprowadzić test przynależności punktu do wielokąta.
Oraz obok przycisk z napisem Reset.
W głównej części obrazka znajduje się wielokąt, którego wierzchołki można przesunąć w dowolnej kolejności i konfiguracji.
Obok niego umieszczono punkt, który podobnie co do wierzchołków można przesunąć w dowolne miejsce.
Po uruchomieniu testu, na ekranie wyświetla się napis informujący nas o ilości przecięć
oraz o tym czy ilość przecięć jest parzysta czy też nie.
Po przecięciu jednego boku bądź też wierzchołka, test wskazuje że punkt znajduje się wewnątrz figury,
natomiast po ustawieniu punktu poza figurą, liczba przecięć oznaczona czerwonymi kropkami jest zawsze parzysta.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Dm7YuHaBW
Symulacja interaktywna przedstawia działanie algorytmu. Przedstawione są 2 przyciski, uruchomienia symulacji oraz resetu.
Po uruchomieniu, symulacja przedstawia wielobok złożony z wielu punktów, oraz oznaczone szarym kolorem pole tej figury. Pokazana także jest półprosta, poprowadzona od niebieskiego punktu, który można dowolnie przesuwać po symulacji.
Po przesunięciu linii tak, aby przecinała się z bokami figury, pojawia się napis Ilość przecięć oraz liczba przecięć, każde przecięcie jest oznaczone czerwonym punktem na boku figury.
Pod liczbą przecięć pojawia się napis: Ilość przecięć jest nieparzysta – punkt należy do wielokąta. Zostanie zmienione w razie potrzeby na parzystą i punkt nie należy do wielokąta.
Zastanów się, czy przedstawiony w symulacji algorytm jest odpowiedni w każdym przypadku.