E-materiały do kształcenia zawodowego

Sporządzanie pism urzędowych i handlowych

EKA.06. Wykonywanie prac biurowych -  technik prac biurowych 411004

bg‑azure

Interaktywne materiały sprawdzające

1
1. Elementy znaku sprawyDj7rXbcA3
RdC4Nf0GJnbfn11
W piśmie urzędowym dotyczącym wypadku przy pracy zamieszczono znak sprawy DKP.132.3.2022.DŁ. Przyporządkuj do znaku sprawy elementy jego konstrukcji:
2. Konstrukcja pismaD4SilFnLv
RoW9WAZYJKwjj21
Łączenie par. Przeanalizuj stwierdzenia i wybierz prawidłową odpowiedź zaznaczając okienko prawda lub fałsz.. Pole nagłówkowe jest miejscem zamieszczenia adresu nadawcy pisma.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W polu wpływu zamieszcza się datę wysłania pisma.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Inicjały osoby odpowiedzialnej za prowadzenie sprawy nie są elementem koniecznym w konstrukcji znaku sprawy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W układzie blokowym każdy wiersz pisma rozpoczyna się od lewego marginesu, bez wcięcia.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Załączniki można wymienić w treści pisma lub je wyszczególnić w informacjach dodatkowych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Elementy znaku sprawy są oddzielane separatorami, którymi mogą być dowolne znaki.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Pismo informacyjne nie musi zawierać znaku sprawy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
3. Faktura zakupu, faktura korygująca, reklamacjaDj7rXbcA3
R13k3TlcYt1o711
Uzupełnij luki wybierając prawidłową odpowiedź. Nabywca w fakturze zakupu stwierdził błąd w danych adresowych. Poprawy dokona 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.

Pismem, które nie wymaga odpowiedzi jest między innymi 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.

Sprzedawca udzielił opustu ceny po dokonaniu sprzedaży. Potwierdzi to 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.

Pracownik zauważył na stanowisku pracy uszkodzoną instalację elektryczną. Zgłosił ten fakt przełożonemu. Na potwierdzenie tego faktu sporządził 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.

Fakturę wystawia 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.

Kupujący podczas przyjmowania dostawy stwierdził brak 10 szt. towarów. Powinien złożyć sprzedającemu 1. zawiadomienie, 2. fakturą korygującą, 3. reklamację ilościową, 4. notatkę służbową, 5. notą korygującą, 6. dostawca.
4. Kolejność załatwienia sprawyD17TN9vtW
RC1jJidBKfiWI11
Na podstawie nazw pism uporządkuj kolejność załatwienia sprawy. Elementy do uszeregowania: 1. faktura, 2. zamówienie, 3. oferta, 4. zapytanie o ofertę, 5. zawiadomienie o odbiorze
5. Kolejność załatwienia sprawy 2D17TN9vtW
R6BQyofvk4nzH11
Na podstawie nazw pism uporządkuj kolejność załatwienia sprawy. Elementy do uszeregowania: 1. odpowiedź na reklamację, 2. zgłoszenie reklamacji, 3. faktura, 4. faktura korygująca
6. Projektowanie pismaD4SilFnLv
1

Test samosprawdzający

Kryteria oceny testu:

  • do testu można przystąpić kilka razy,

  • test polega na zaprojektowaniu i sporządzeniu pisma,

  • każdy element pisma będzie punktowany: 2 pkt – poprawnie zaplanowany i napisany element pisma; 0 pkt niepoprawnie zaplanowany i napisany element pisma; 0 pkt – brak elementu pisma,

  • test zalicza 75% poprawnie wykonanego zadania,

  • maksymalna ilość punktów za test – 20 punktów (100%):

  • pole nagłówkowe – 3 pkt

  • pole adresowe – 3 pkt

  • pole znaków powoławczych – 3 pkt

  • określenie sprawy – 2 pkt

  • tytuł grzecznościowy – 2 pkt

  • treść pisma – 4 pkt

  • formuła pożegnalna – 2 pkt

  • podpis – 1 pkt

Test:

Na podstawie poniższych danych zaprojektuj i sporządź pismo na blankiecie zwykłym BZ1.**

Nadawca pisma: Wyższa Szkoła Zawodowa w Łodzi, ul. Zelowska 3, 32‑954 Łódź, tel. (42) 666 66 66, kom. 666 777 888, e‑mail: wsz.lodz@xxx.pl,

znak pisma WSZ.325.23.5.202x,

data i miejsce wystawienia Łódź, 21 marca 202x r.

Odbiorca: Konstanty Lis, ul. Parkowa 4, 67‑876 Łódź.

Sprawa: zaległości w opłacie czesnego.

Treść  dotyczy odpowiedzi na pismo z dnia 16.03.202x r.: Szanowny Panie, po analizie opisanej przez Pana sytuacji życiowej Rada WSZ podjęła decyzję o umorzeniu części zaległości w opłatach za naukę,   w wysokości 1 500 zł.  Pozostała zaległość zostanie rozłożona na 10 rat, których spłata rozpocznie się od  kwietnia 202x r. Wysokość jednej raty wynosi 150 zł. W załączeniu przesyłamy harmonogram spłat. Z poważaniem Olga Zając – specjalista do spraw windykacji.

Na wykonanie zadania masz 30 min.

Jeśli rozwiązałeś/rozwiązałaś to zadanie to znaczy, że opanowałeś/opanowałaś  zakres materiału dotyczący projektowania i sporządzania pism.

Jeśli miałeś/miałaś trudności z wykonaniem tego zadania spróbuj wykonać je ponownie.

RnW7JVKkHyYBH
(Uzupełnij).