Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
E-materiały do kształcenia zawodowego

Dokumentowanie sprzedaży, towaroznawstwo

HAN.01. Prowadzenie sprzedaży – sprzedawca 522301, technik handlowiec 522305, technik księgarstwa 522306 HAN.02. Prowadzenie działań handlowych – technik handlowiec 522305

bg‑cyan

Dobór i wypełnienie dokumentów handlowych

PROGRAM ĆWICZENIOWY DO PROJEKTOWANIA PRZEZ DOBIERANIE

RdehP1CGuwFFS1
1
Alternatywa WCAG dla programu ćwiczeniowego
RoR02s9QzWmEF
Przedsiębiorstwo AGA sp. z o. o. produkuje damskie torebki. Sklasyfikuj obszar działalności firmy według PKD. Możliwe odpowiedzi: 1. Sekcja C, symbol: PKD 15.12.Z. Produkcja toreb bagażowych, toreb ręcznych i podobnych wyrobów kaletniczych; produkcja wyrobów rymarskich, 2. Sekcja C, PKD 15.11.Z. Wyprawa skór, garbowanie; wyprawa i barwienie skór futerkowych, 3. Sekcja C, PKD 14.11.Z. Produkcja odzieży skórzanej, 4. Sekcja C, PKD 46.16.Z. Działalność agentów zajmujących się sprzedażą wyrobów tekstylnych, odzieży, wyrobów futrzarskich, obuwia i artykułów skórzanych
Rm7B1CUNvAYPT
Sklasyfikuj obszar działalności zakładu usług ogrodniczych NRALM Janina Kopczyńska ze względu na oferowane usługi według PKWiU. Możliwe odpowiedzi: 1. Dział: 81, symbol: 81.30.10.0. Usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni, 2. Dział: 47, symbol 47.00.77. Sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin i nasion, 3. Dział: 81, symbol: 81.10.10.0. Usługi związane z utrzymaniem porządku w budynkach i zagospodarowaniem terenów zieleni
R16Nu9cjMO3qK
Na podstawie opisanych zdarzeń gospodarczych uporządkuj dokumenty handlowe w odpowiedniej kolejności.

Dnia 09.09.2021 firma BUDSTEF sp. z o.o. dokonała zakupów w hucie FERREZ S.A. W związku z tym zakupem wystawiono dokument nr 142/2021. Zastosowanie ma podstawowa stawka podatku VAT (23%). Ustalono termin płatności na 14 dni. Osobą upoważnioną do wystawiania dokumentów w firmie Ferrez S.A. jest Adam Nowak. Zakupiono:
- rury miedziane twarde 1000 m w cenie netto 210,32 zł za metr, wykorzystywane m.in. do instalacji wodno-sanitarnych,
- rury ze stali węglowej o przekroju poprzecznym, kształcie kwadratowym 6000 m w cenie netto 34,45 zł za metr, które mogą być wykorzystywane np. w branży budowlanej, konstrukcyjnej.

Dnia 09.09.2021 przyjęto do magazynu towar zakupiony po rzeczywistej cenie zakupu w liczbie zgodnej z dowodem zakupu. W związku z przyjęciem towaru wystawiono dokument nr 2/2021. Jest to drugie przyjęcie towaru do magazynu głównego.

Dnia 24.09.2021 sprzedano po cenie hurtowej dla spółki BUDDOM sp. z o.o. następujące towary:
- 800 m rur miedzianych,
- 3400 m rur ze stali węglowej o przekroju poprzecznym, kształcie kwadratowym.

Wystawiono dokument o nr 23/09/2021. Jednostka realizuje zysk w wysokości 30% ceny zakupu – narzut. Odbiorcy płacą w terminie 14 dni przelewem.

Dnia 24.09.2021 wydano z magazynu rury po rzeczywistej cenie zakupu. Wystawiono dokument o numerze 3/2021. Jest to trzecie wydanie z magazynu głównego.

Dnia 27.09.2021 dokonano korekty dokumentu potwierdzającego sprzedaż z uwagi na udzielony rabat w wysokości 5%, w związku z przekroczeniem progu obrotu przez spółkę BUDDOM sp. z o.o. W związku z korektą wystawiono dokument nr 2/2021. Elementy do uszeregowania: 1. PZ – przyjęcie zewnętrzne, 2. Korekta faktury sprzedaży, 3. WZ - wydanie zewnętrzne, 4. Faktura sprzedaży, 5. Faktura zakupu
RPWjd8FnMY5ge
Na podstawie opisanych zdarzeń gospodarczych uporządkuj dokumenty handlowe w odpowiedniej kolejności.

Dnia 07.07.2021 zakład usług ogrodniczych BRALM wystawił dokument z kasy fiskalnej. Wykonano projekt ogrodu.
- Nabywcą usługi jest Jan Kowalski.
- Usługa jest opodatkowana stawką 8%.
- Koszt projektu wynosi 798 zł brutto.
- Za usługę zapłacono gotówką.
- Kod kasy: EAH 1267236243.
- Numer transakcji: 4532.

Dnia 19.07.2021 wpłynął formularz reklamacyjny dotyczący błędów wykrytych w projekcie ogrodu. Zamawiający usługę prosi o nieodpłatne poprawienie projektu.

Dnia 20.07.2021 uznano reklamację. Projekt zostanie poprawiony. Wystawiono dokument nr 1/07/2021. Elementy do uszeregowania: 1. Odpowiedź na reklamację, 2. Paragon, 3. Reklamacja
R1YY2as5XIulm
Na podstawie opisanych zdarzeń gospodarczych uporządkuj dokumenty handlowe w odpowiedniej kolejności.

Dnia 01.04.2021 firma Aga wysłała zamówienie nr 2/2021 do Świata Skór (właściciel – Jan Kowalski – upoważniony do wystawiania i odbierania dokumentów oraz towarów). Zamówiono:
- 10 metrów bieżących skóry naturalnej, bydlęcej czarnej,
- 10 metrów bieżących skóry naturalnej, bydlęcej białej.

Dnia 02.04.2021 przedsiębiorstwo otrzymało dokument potwierdzający zakup nr 23/2021 z datą 02.04.2021 od Świata Skór. Towary opodatkowane są podstawową stawką VAT (23%).
Dane ilościowe umieszczone w dokumencie:
- skóra naturalna, bydlęca czarna 10 metrów bieżących w cenie 29 zł za metr bieżący,
- skóra naturalna, bydlęca biała 10 metrów bieżących w cenie 33 zł za metr bieżący.

Dnia 03.04.2021 przyjęto materiały przez przedsiębiorstwo AGA Sp. z o.o. od przedsiębiorstwa Świat Skór do magazynu - zgodnie z dowodem zakupu. Jest to drugie przyjęcie towaru do magazynu głównego. Wystawiono dokument z numerem 2/2021.

Dnia 04.04.2021 przekazano z magazynu do produkcji materiały do produkcji torebek w następującej ilości:
- 10 metrów bieżących skóry naturalnej, bydlęcej czarnej,
- 10 metrów bieżących skóry naturalnej, bydlęcej białej.
W związku z przekazaniem materiałów do produkcji wystawiono dokument nr 3/2021. Elementy do uszeregowania: 1. RW - rozchód wewnętrzny, 2. faktura, 3. zamówienie, 4. PZ - przyjęcie zewnętrzne

Powiązane ćwiczenia