Symbole narodowe i ich historiatooltipid1Symbole narodowe i ich historia

R1Ixq5iZLPOFz1
Ilustracja przedstawia klasę szkolną. W tle widać turkusową ścianę, na której wisi zielona tablica z półką. Na półce leżą cztery kawałki kolorowej kredy i żółta gąbka. Na tablicy zapisano białą kredą fragment polskiego hymnu: „Marsz, marsz Dąbrowski, z ziemi włoskiej do Polski. Za twoim przewodem złączym się z narodem”. Nad tablicą wisi rozwijany beżowy ekran, a na lewo od tablicy godło Polski w brązowej ramie. Godło przedstawia Orła Białego w złotej koronie. Na lewo od godła, pod ścianą, stoi wysoki brązowy regał. Na pierwszej półce widać zieloną roślinę w białej donicy i trzy książki. Pierwsza książka ma pomarańczową okładkę, druga ciemnoróżową, a trzecia zieloną. Druga półka jest pusta, a poniżej znajdują się dwie jasnobrązowe szuflady. Na prawo od tablicy wisi prostokątny płaski telewizor. Na jego ekranie wyświetla się zielony kształt Polski na turkusowym tle. Pod telewizorem stoi brązowe biurko z krzesłem. Na biurku są trzy małe flagi w niebieskim kubku. Dwie to biało‑czerwone flagi Polski, a jedna to granatowa flaga Unii Europejskiej z dwunastoma złotymi gwiazdkami tworzącymi koło na środku. Przy tablicy stoi nauczycielka. Ma brązowe włosy upięte w kok. Jest ubrana w pomarańczową bluzkę z krótkimi rękawami, fioletową spódnicę do kolan i fioletowe buty. Na nosie ma okulary, a na lewym nadgarstku zegarek. Na pierwszym planie stoi kilka czarnych krzeseł, na których siedzą dzieci. Pierwsza od lewej jest blondwłosa dziewczynka ubrana w ciemnofioletową koszulkę z krótkimi fioletowymi rękawami, krótkie błękitne spodnie i ciemnoniebieskie buty. Obok niej siedzi Maja. Jest ubrana w niebieską koszulkę z krótkimi błękitnymi rękawami, krótkie ciemnoróżowe spodnie i ciemnoróżowe buty z fioletowymi podeszwami. Jako trzeci siedzi tyłem Franek. Jest ubrany w żółtą koszulkę z krótkimi pomarańczowymi rękawami, krótkie jasnozielone spodnie, białe skarpety i pomarańczowe buty z żółtymi podeszwami. Na prawo od Franka siedzi tyłem blondwłosa dziewczynka ubrana w różową sukienkę z krótkimi rękawami, białe skarpety i ciemnoróżowe buty. Po prawej stronie siedzi brązowowłosy chłopiec ubrany w ciemnoczerwoną koszulkę z krótkimi czerwonymi rękawami, krótkie ciemnofioletowe spodnie i pomarańczowe buty z żółtymi podeszwami. Wszystkie dzieci patrzą na tablicę. W lewym górnym rogu ilustracji znajduje się biała plansza z tekstem: „Do symboli narodowych Rzeczypospolitej Polskiej zaliczamy godło, barwy biało‑czerwone oraz hymn. Godło przedstawia Orła Białego w koronie, biało‑czerwone barwy widnieją na fladze Polski, a hymnem jest „Mazurek Dąbrowskiego”. Zapisy na temat symboli, ich wyglądu i charakterystyki zamieszczone są w Konstytucji RP oraz w Ustawie o godle, barwach i hymnie. Symbole narodowe Polski podlegają ochronie prawnej, a więc oznacza to, iż obowiązkiem każdego obywatela, każdej instytucji i organizacji na terenie Polski jest obdarzanie ich najwyższym szacunkiem”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Trudne słowabluewhite

Twoje celetooltipid2Twoje cele

tooltipid1
tooltipid2
tooltipid3
tooltipid4
tooltipid5
tooltipid6
tooltipid7
tooltipid8
tooltipid9
tooltipid10
tooltipid11
tooltipid12
RP
RP

RPR1Qlk890pOe4qRP

Rzeczpospolita Polska, nazwa używana w odniesieniu do PolskiRbHw9y381jrz5Rzeczpospolita Polska, nazwa używana w odniesieniu do Polski

Konstytucja RP
Konstytucja RP

Konstytucja RPRiPbWBoFZvvaXKonstytucja RP

bardzo ważny dokument zawierający prawa i obowiązki obywateli, a także zasady i reguły, które powinny być przestrzegane w Rzeczypospolitej Polskiej (RP), czyli Polsce.RmruoCeK2I90Dbardzo ważny dokument zawierający prawa i obowiązki obywateli, a także zasady i reguły, które powinny być przestrzegane w Rzeczypospolitej Polskiej (RP), czyli Polsce.