E-materiały do kształcenia zawodowego

Budowa statku powietrznego – podstawy

Obsługa operacyjna portu lotniczego i współpraca ze służbami żeglugi powietrznej — Technik lotniskowych służb operacyjnych

bg‑azure

Interaktywne materiały sprawdzające

1
Ćwiczenie 1. - Budowa płatowców i napędów statków powietrznych3DJ5OzPiFN
Budowa płatowców i napędów statków powietrznych206070Gratulacje! Dobrze sobie z tym poradziłeś! Temat budowy płatowców i napędów statków powietrznych nie jest Ci już obcy. Oby tak dalej!Niestety, powinieneś wrócić do materiału multimedialnego w tym zasobie.
Test

Budowa płatowców i napędów statków powietrznych

Liczba pytań:
20
Limit czasu:
60 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Podstawy aerodynamiki i mechaniki lotu1DJ5OzPiFN
RroRmUKLFe0S01
Siła naporu nieporuszającego się powietrza, działająca na określoną powierzchnię, to ciśnienie 1. statyczne, 2. Ciąg, 3. rozporządzalny, 4. prostopadła.

1. statyczne, 2. Ciąg, 3. rozporządzalny, 4. prostopadła 1. statyczne, 2. Ciąg, 3. rozporządzalny, 4. prostopadła to możliwy do uzyskania, maksymalny ciąg zespołu napędowego.

Siła nośna to składowa wypadkowej siły aerodynamicznej 1. statyczne, 2. Ciąg, 3. rozporządzalny, 4. prostopadła do toru lotu
Poprawna odpowiedź: prostopadła
Ćwiczenie 3. - Materiałoznawstwo lotnicze1DJ5OzPiFN
R1Uc6Ebmou2Nf1
Połącz w pasujące do siebie pary określenia z dwóch kolumn. dural Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal stal Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal elektron Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal kompozyt Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal pleksiglas Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal żaroodporność Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal naprężenia Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal odkształcenia sprężyste Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal odkształcenia plastyczne Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal dekohezja Możliwe odpowiedzi: 1. stop magnezu, 2. odkształcenia nietrwałe, 3. zbrojenie i osnowa, 4. stop aluminium, 5. odkształcenia trwałe, 6. odporność na korozję, 7. stop żelaza, 8. zniszczenie konstrukcji, 9. tworzywo sztuczne, 10. Pascal
Ćwiczenie 4. - Klasyfikacja statków powietrznych1DJ5OzPiFN
R86Zm7Ob029DO1
Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Pytanie pierwsze, 2. Pytanie drugie
Ćwiczenie 5. - Wyposażenie statków powietrznych 2DJ5OzPiFN
Rlt0D2sYdp1qf2
Wybierz wszystkie określenia pasujące do treści zadania. Pogrupuj elementy. Wybierz podzespoły instalacji hydraulicznej statku powietrznego Możliwe odpowiedzi: 1. pompa, 2. wychylanie klap skrzydłowych, 3. hamowanie kół podwozia, 4. chowanie i wypuszczanie podwozia, 5. filtr, 6. zbiornik, 7. hydroakumulator, 8. zamiana położenia sterów samolotu Wybierz funkcje jakie może spełniać instalacja hydrauliczna statku powietrznego Możliwe odpowiedzi: 1. pompa, 2. wychylanie klap skrzydłowych, 3. hamowanie kół podwozia, 4. chowanie i wypuszczanie podwozia, 5. filtr, 6. zbiornik, 7. hydroakumulator, 8. zamiana położenia sterów samolotu
Ćwiczenie 6. - Układy aerodynamiczne statków powietrznych2DJ5OzPiFN
RSOjm0UKjlqWg2
Dopasuj definicje do poszczególnych pojęć. Stałopłat Możliwe odpowiedzi: 1. Układ konstrukcyjny w którym powierzchnie nośne mają stałe położenie względem płatowca, 2. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowane do kadłuba jest dodatkowo podparte zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi, 3. Układ aerodynamiczny w którym skrzydło ma (w przybliżeniu) kształt trójkątny, 4. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome zamocowano przed skrzydłem, 5. Układ konstrukcyjny w którym zastosowano ruchome, obracające się powierzchnie nośne Układ „Kaczka” Możliwe odpowiedzi: 1. Układ konstrukcyjny w którym powierzchnie nośne mają stałe położenie względem płatowca, 2. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowane do kadłuba jest dodatkowo podparte zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi, 3. Układ aerodynamiczny w którym skrzydło ma (w przybliżeniu) kształt trójkątny, 4. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome zamocowano przed skrzydłem, 5. Układ konstrukcyjny w którym zastosowano ruchome, obracające się powierzchnie nośne Układ typu delta Możliwe odpowiedzi: 1. Układ konstrukcyjny w którym powierzchnie nośne mają stałe położenie względem płatowca, 2. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowane do kadłuba jest dodatkowo podparte zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi, 3. Układ aerodynamiczny w którym skrzydło ma (w przybliżeniu) kształt trójkątny, 4. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome zamocowano przed skrzydłem, 5. Układ konstrukcyjny w którym zastosowano ruchome, obracające się powierzchnie nośne Zastrzałowy Możliwe odpowiedzi: 1. Układ konstrukcyjny w którym powierzchnie nośne mają stałe położenie względem płatowca, 2. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowane do kadłuba jest dodatkowo podparte zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi, 3. Układ aerodynamiczny w którym skrzydło ma (w przybliżeniu) kształt trójkątny, 4. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome zamocowano przed skrzydłem, 5. Układ konstrukcyjny w którym zastosowano ruchome, obracające się powierzchnie nośne Wiropłat Możliwe odpowiedzi: 1. Układ konstrukcyjny w którym powierzchnie nośne mają stałe położenie względem płatowca, 2. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowane do kadłuba jest dodatkowo podparte zewnętrznymi elementami konstrukcyjnymi, 3. Układ aerodynamiczny w którym skrzydło ma (w przybliżeniu) kształt trójkątny, 4. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome zamocowano przed skrzydłem, 5. Układ konstrukcyjny w którym zastosowano ruchome, obracające się powierzchnie nośne
Ćwiczenie 7. - Cechy konstrukcyjne statków powietrznych2DJ5OzPiFN
R1OEv099Pk3pQ2
Dopasuj definicje do poszczególnych pojęć. Aerostat Możliwe odpowiedzi: 1. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome i pionowe umieszczono w ogonie samolotu, 2. Statek powietrzny, który do równoważenia siły ciężkości wykorzystuje siłę nośną generowaną na opływanych powierzchniach nośnych, 3. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano w górnej części kadłuba, 4. Statek powietrzny, który do równoważenia siły grawitacji wykorzystuje siłę wyporu hydrostatycznego, 5. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano bezpośrednio do kadłuba – bez dodatkowych podpórek Aerodyna Możliwe odpowiedzi: 1. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome i pionowe umieszczono w ogonie samolotu, 2. Statek powietrzny, który do równoważenia siły ciężkości wykorzystuje siłę nośną generowaną na opływanych powierzchniach nośnych, 3. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano w górnej części kadłuba, 4. Statek powietrzny, który do równoważenia siły grawitacji wykorzystuje siłę wyporu hydrostatycznego, 5. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano bezpośrednio do kadłuba – bez dodatkowych podpórek Układ klasyczny Możliwe odpowiedzi: 1. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome i pionowe umieszczono w ogonie samolotu, 2. Statek powietrzny, który do równoważenia siły ciężkości wykorzystuje siłę nośną generowaną na opływanych powierzchniach nośnych, 3. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano w górnej części kadłuba, 4. Statek powietrzny, który do równoważenia siły grawitacji wykorzystuje siłę wyporu hydrostatycznego, 5. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano bezpośrednio do kadłuba – bez dodatkowych podpórek Górnopłat Możliwe odpowiedzi: 1. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome i pionowe umieszczono w ogonie samolotu, 2. Statek powietrzny, który do równoważenia siły ciężkości wykorzystuje siłę nośną generowaną na opływanych powierzchniach nośnych, 3. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano w górnej części kadłuba, 4. Statek powietrzny, który do równoważenia siły grawitacji wykorzystuje siłę wyporu hydrostatycznego, 5. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano bezpośrednio do kadłuba – bez dodatkowych podpórek Wolnonośny Możliwe odpowiedzi: 1. Układ aerodynamiczny w którym usterzenie poziome i pionowe umieszczono w ogonie samolotu, 2. Statek powietrzny, który do równoważenia siły ciężkości wykorzystuje siłę nośną generowaną na opływanych powierzchniach nośnych, 3. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano w górnej części kadłuba, 4. Statek powietrzny, który do równoważenia siły grawitacji wykorzystuje siłę wyporu hydrostatycznego, 5. Układ konstrukcyjny w którym skrzydło zamocowano bezpośrednio do kadłuba – bez dodatkowych podpórek
Ćwiczenie 8. - Konstrukcja śmigłowca2DJ5OzPiFN
Rrr8C4kgYrEiE2
Dopasuj do siebie kawałki obrazka.
R1aXQN1UmTV3g2
Dopasuj główne zespoły śmigłowca jednowirnikowego ze śmigłem ogonowym do funkcji jakie wykonują.