Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. W każdej fotografii kluczowe znaczenie ma odpowiednie oświetlenie. Ilość światła padającego na matrycę to 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty. Do doświetlenia fotografowanego obiektu jest stosowana 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, która, w zależności od potrzeby, może być biała, złota lub srebrna. Na planie zdjęciowym znajdziemy również 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, który dopełnia temat zdjęcia.
W fotografii plenerowej ważne jest naturalne światło słoneczne. Delikatne światło słoneczne zza cienkiej warstwy chmur daje 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty światło. Natomiast lekko zachmurzone niebo oferuje światło rozproszone, które umożliwia wykonanie dobrych portretów. W plenerze zdjęcia najlepiej robić, gdy trwają tzw. 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty godziny, czyli pora w ciągu dnia, kiedy światło nadaje wyjątkowo malowniczy charakter fotografowanym plenerom (krajobrazowym, portretowym czy innym).
W fotografii portretowej stosujemy następujące kadry: plan 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, kiedy fotografowana jest cała sylwetka; plan amerykański – fotografowana jest sylwetka od kolan wzwyż; oraz popiersie (półzbliżenie), gdy fotografuje się ramiona, szyję i twarz.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. W każdej fotografii kluczowe znaczenie ma odpowiednie oświetlenie. Ilość światła padającego na matrycę to 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty. Do doświetlenia fotografowanego obiektu jest stosowana 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, która, w zależności od potrzeby, może być biała, złota lub srebrna. Na planie zdjęciowym znajdziemy również 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, który dopełnia temat zdjęcia.
W fotografii plenerowej ważne jest naturalne światło słoneczne. Delikatne światło słoneczne zza cienkiej warstwy chmur daje 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty światło. Natomiast lekko zachmurzone niebo oferuje światło rozproszone, które umożliwia wykonanie dobrych portretów. W plenerze zdjęcia najlepiej robić, gdy trwają tzw. 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty godziny, czyli pora w ciągu dnia, kiedy światło nadaje wyjątkowo malowniczy charakter fotografowanym plenerom (krajobrazowym, portretowym czy innym).
W fotografii portretowej stosujemy następujące kadry: plan 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, kiedy fotografowana jest cała sylwetka; plan amerykański – fotografowana jest sylwetka od kolan wzwyż; oraz popiersie (półzbliżenie), gdy fotografuje się ramiona, szyję i twarz.