Organizacja planu zdjęciowego
AUD.02. Rejestracja, obróbka i publikacja obrazu - Fotograf 343101, Technik fotografii i multimediów 343105
Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
E‑BOOK
Powiązane ćwiczenia
- 1. Plan zdjęciowy i oświetlenieKrzyżówka1. Plan zdjęciowy i oświetlenie
Rgv8izJRRML0B2 Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Ilość światła podającego na matrycę, 2. Stosowana do doświetlenia fotografowanego obiektu, może być biała, złota lub srebrna, 3. Słoneczne, przebijające się przez cienką warstwę chmur to światło..., 4. Plan, w którym fotografowana jest cała sylwetka człowieka, 5. Godziny, kiedy światło nadaje malowniczy charakter fotografowanym plenerom, 6. Szczegół na planie zdjęciowym dopełniający temat zdjęciaOdpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Ilość światła podającego na matrycę, 2. Stosowana do doświetlenia fotografowanego obiektu, może być biała, złota lub srebrna, 3. Słoneczne, przebijające się przez cienką warstwę chmur to światło..., 4. Plan, w którym fotografowana jest cała sylwetka człowieka, 5. Godziny, kiedy światło nadaje malowniczy charakter fotografowanym plenerom, 6. Szczegół na planie zdjęciowym dopełniający temat zdjęciaE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
RRiVh4yuotUKz2 Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. W każdej fotografii kluczowe znaczenie ma odpowiednie oświetlenie. Ilość światła padającego na matrycę to 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty. Do doświetlenia fotografowanego obiektu jest stosowana 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, która, w zależności od potrzeby, może być biała, złota lub srebrna. Na planie zdjęciowym znajdziemy również 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, który dopełnia temat zdjęcia.Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne odpowiedzi spośród znajdujących się pod tekstem. W każdej fotografii kluczowe znaczenie ma odpowiednie oświetlenie. Ilość światła padającego na matrycę to 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty. Do doświetlenia fotografowanego obiektu jest stosowana 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, która, w zależności od potrzeby, może być biała, złota lub srebrna. Na planie zdjęciowym znajdziemy również 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, który dopełnia temat zdjęcia.
W fotografii plenerowej ważne jest naturalne światło słoneczne. Delikatne światło słoneczne zza cienkiej warstwy chmur daje 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty światło. Natomiast lekko zachmurzone niebo oferuje światło rozproszone, które umożliwia wykonanie dobrych portretów. W plenerze zdjęcia najlepiej robić, gdy trwają tzw. 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty godziny, czyli pora w ciągu dnia, kiedy światło nadaje wyjątkowo malowniczy charakter fotografowanym plenerom (krajobrazowym, portretowym czy innym).
W fotografii portretowej stosujemy następujące kadry: plan 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, kiedy fotografowana jest cała sylwetka; plan amerykański – fotografowana jest sylwetka od kolan wzwyż; oraz popiersie (półzbliżenie), gdy fotografuje się ramiona, szyję i twarz.
W fotografii plenerowej ważne jest naturalne światło słoneczne. Delikatne światło słoneczne zza cienkiej warstwy chmur daje 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty światło. Natomiast lekko zachmurzone niebo oferuje światło rozproszone, które umożliwia wykonanie dobrych portretów. W plenerze zdjęcia najlepiej robić, gdy trwają tzw. 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty godziny, czyli pora w ciągu dnia, kiedy światło nadaje wyjątkowo malowniczy charakter fotografowanym plenerom (krajobrazowym, portretowym czy innym).
W fotografii portretowej stosujemy następujące kadry: plan 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, kiedy fotografowana jest cała sylwetka; plan amerykański – fotografowana jest sylwetka od kolan wzwyż; oraz popiersie (półzbliżenie), gdy fotografuje się ramiona, szyję i twarz.E‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
- 3. Zasady fotografowania i sprzęt fotograficznyZaznaczanie komórek tabeli3. Zasady fotografowania i sprzęt fotograficzny
Rt5JQvEIAJqIW2 Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań.Łączenie par. Oceń prawdziwość podanych zdań.Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.
. Po złotej godzinie przychodzi niebieska, która tworzy niebieskie odcienie, kiedy słońce jest już poniżej horyzontu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Do fotografowania krajobrazu używa się obiektywu z szerokim kątem, a do zwierząt – teleobiektywu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obiektywy zwane ZOOM‑ami to obiektywy stałoogniskowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statyw aluminiowy będzie lżejszy i bardziej wytrzymały niż karbonowy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszZaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.
. Po złotej godzinie przychodzi niebieska, która tworzy niebieskie odcienie, kiedy słońce jest już poniżej horyzontu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Do fotografowania krajobrazu używa się obiektywu z szerokim kątem, a do zwierząt – teleobiektywu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obiektywy zwane ZOOM‑ami to obiektywy stałoogniskowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statyw aluminiowy będzie lżejszy i bardziej wytrzymały niż karbonowy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
Historia fotografii

Historia fotografii
Instruktaż organizacji planu zdjęciowego

Instruktaż organizacji planu zdjęciowego
