Organizacja planu zdjęciowego
AUD.02. Rejestracja, obróbka i publikacja obrazu - Fotograf 343101, Technik fotografii i multimediów 343105
Interaktywne materiały sprawdzające
E‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
W fotografii plenerowej ważne jest naturalne światło słoneczne. Delikatne światło słoneczne zza cienkiej warstwy chmur daje 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty światło. Natomiast lekko zachmurzone niebo oferuje światło rozproszone, które umożliwia wykonanie dobrych portretów. W plenerze zdjęcia najlepiej robić, gdy trwają tzw. 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty godziny, czyli pora w ciągu dnia, kiedy światło nadaje wyjątkowo malowniczy charakter fotografowanym plenerom (krajobrazowym, portretowym czy innym).
W fotografii portretowej stosujemy następujące kadry: plan 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, kiedy fotografowana jest cała sylwetka; plan amerykański – fotografowana jest sylwetka od kolan wzwyż; oraz popiersie (półzbliżenie), gdy fotografuje się ramiona, szyję i twarz.
W fotografii plenerowej ważne jest naturalne światło słoneczne. Delikatne światło słoneczne zza cienkiej warstwy chmur daje 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty światło. Natomiast lekko zachmurzone niebo oferuje światło rozproszone, które umożliwia wykonanie dobrych portretów. W plenerze zdjęcia najlepiej robić, gdy trwają tzw. 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty godziny, czyli pora w ciągu dnia, kiedy światło nadaje wyjątkowo malowniczy charakter fotografowanym plenerom (krajobrazowym, portretowym czy innym).
W fotografii portretowej stosujemy następujące kadry: plan 1. rekwizyt, 2. miękkie, 3. srebrne, 4. blenda, 5. pełny, 6. tkanina, 7. wystawa, 8. zabytek, 9. twarde, 10. złote, 11. ekspozycja, 12. pusty, kiedy fotografowana jest cała sylwetka; plan amerykański – fotografowana jest sylwetka od kolan wzwyż; oraz popiersie (półzbliżenie), gdy fotografuje się ramiona, szyję i twarz.
E‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
Film instruktażowy - Instruktaż organizacji planu zdjęciowegoD12H5JuyuFilm instruktażowy - Instruktaż organizacji planu zdjęciowego
Zaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.
. Po złotej godzinie przychodzi niebieska, która tworzy niebieskie odcienie, kiedy słońce jest już poniżej horyzontu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Do fotografowania krajobrazu używa się obiektywu z szerokim kątem, a do zwierząt – teleobiektywu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obiektywy zwane ZOOM‑ami to obiektywy stałoogniskowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statyw aluminiowy będzie lżejszy i bardziej wytrzymały niż karbonowy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszZaznacz Prawda, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub Fałsz – jeśli jest fałszywe.
. Po złotej godzinie przychodzi niebieska, która tworzy niebieskie odcienie, kiedy słońce jest już poniżej horyzontu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Do fotografowania krajobrazu używa się obiektywu z szerokim kątem, a do zwierząt – teleobiektywu.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Obiektywy zwane ZOOM‑ami to obiektywy stałoogniskowe.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Statyw aluminiowy będzie lżejszy i bardziej wytrzymały niż karbonowy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)
Test jednokrotnego wyboru
Rozwiąż test wyboru, zaznaczając jedną poprawną odpowiedź spośród podanych.
Test jednokrotnego wyboru
Który parametr podczas kalibracji sprzętu fotograficznego ustala się przy użyciu szarej karty? Możliwe odpowiedzi: 1. Balans bieli., 2. Ekspozycję., 3. Wielkość punktu rastrowego.
Oznaczenie f/8 w aparacie fotograficznym to wartość Możliwe odpowiedzi: 1. przesłony., 2. ogniskowej obiektywu., 3. czasu naświetlania.
Równomierne oświetlenie planu zdjęciowego można uzyskać rozmieszczając Możliwe odpowiedzi: 1. symetrycznie lampy studyjne na statywach., 2. asymetrycznie lampy studyjne na statywach., 3. czasze naprzeciw lampy błyskowej.
Ogniskowa 17 mm świadczy o zastosowaniu obiektywu Możliwe odpowiedzi: 1. szerokokątnego., 2. standardowego., 3. teleobiektywu.
Które parametry są istotne przy wyborze statywu fotograficznego? Możliwe odpowiedzi: 1. Rodzaj głowicy, wysokość, liczba segmentów., 2. Kolor, data produkcji, liczba segmentów., 3. Wysokość, materiał wykonania, kraj pochodzenia.
Ogniskowa 300 mm jest charakterystyczna dla Możliwe odpowiedzi: 1. teleobiektywów., 2. obiektywów szerokokątnych., 3. obiektywów standardowych.
Do przyciemniania ekspozycji podczas fotografowania w ostrym słońcu z niską wartością przysłony stosuje się filtry Możliwe odpowiedzi: 1. ND, tzw. szare., 2. UV., 3. skylight.
Wykonując zdjęcie portretowe trzeba pamiętać, aby zachować od modela odległość co najmniej Możliwe odpowiedzi: 1. 1,5 m., 2. 15 m., 3. 15 cm.
Aby uchwycić wyraz twarzy modela bez poruszenia, podczas fotografowania należy stosować Możliwe odpowiedzi: 1. krótkie czasy otwarcia migawki., 2. długie czasy otwarcia migawki., 3. tryb makro.
W planie amerykańskim fotografuje się Możliwe odpowiedzi: 1. sylwetkę od kolan wzwyż., 2. całą sylwetkę., 3. ramiona, szyję i twarz.
Przy organizacji planu zdjęciowego należy każdorazowo Możliwe odpowiedzi: 1. przygotować plan przebiegu sesji., 2. wyłączyć wszystkie komputery., 3. zakupić nowe blendy.
Rodzaj zastosowanej głowicy w statywie fotograficznym wpływa na Możliwe odpowiedzi: 1. płynność zmiany kierunku ustawienia aparatu., 2. wysokość ustawienia aparatu fotograficznego., 3. wagę statywu.
Szybkie doświetlenie fotografowanego obiektu w plenerze umożliwi Możliwe odpowiedzi: 1. blenda., 2. latarka., 3. słońce.
Kto był wynalazcą dagerotypii? Możliwe odpowiedzi: 1. Louis Mandé Daguerre, 2. William Henry Fox Talbot, 3. Henri Cartier‑Bresson
Fotografowanie stało się prostsze i wygodniejsze dzięki wynalazkowi George’a Eastmana, który szklaną płytkę bromową zastąpił Możliwe odpowiedzi: 1. negatywem opartym na taśmie celuloidowej., 2. miedzianą, posrebrzaną i wypolerowaną płytką, poddaną działaniu pary jodu., 3. wypolerowaną cynkową płytką pokrytą asfaltem syryjskim.
Kto jest uważany za prekursora reportażu? Możliwe odpowiedzi: 1. Henri Cartier‑Bresson, 2. Oskar Barnack, 3. Felix Nadar
Wybierając się w daleki plener, fotograf powinien zaopatrzyć się w Możliwe odpowiedzi: 1. zapas baterii i dobrze naładowane akumulatory., 2. co najmniej trzy obiektywy., 3. zestaw dyfuzorów.
Film edukacyjny - Historia fotografiiDVp1bPTOWFilm edukacyjny - Historia fotografii
E‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)DOi0tkBYRE‑book - Podstawowe zasady organizacji planu zdjęciowego (dobór miejsca, technik fotograficznych i sprzętu)