Zadania zawodowe
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie asystent kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji:
AUD.01. Przygotowanie i organizacja produkcji audiowizualnej:
przygotowania produkcji audiowizualnej,
realizacji produkcji i postprodukcji audiowizualnej.
opracowania kosztorysu produkcji filmowej i telewizyjnej oraz dokumentacji zgodnie z kosztorysem,
organizowania produkcji i postprodukcji filmowej i telewizyjnej zgodnie z harmonogramem i wymogami jakości artystycznej i technicznej,
koordynowania przebiegu produkcji i postprodukcji filmowej i telewizyjnej,
planowania harmonogramów produkcji oraz postprodukcji audiowizualnej.
„Na co dzień uczestniczę jako jeden z członków ekipy produkcyjnej w realizacji utworu audiowizualnego, wykonując zadania wskazane przez kierownika produkcji i jego zastępców”.
Katarzyna, asystent kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej
Najstarszym czynnym reżyserem był Manoel de Oliveira. Jego ostatni film powstał w 2014 roku, gdy mężczyzna miał 105 lat.
Przykładowe zadania zawodowe
Przygotowanie produkcji audiowizualnej
Galeria. Przygotowanie produkcji audiowizualnej.
Pierwsze zdjęcie przedstawia osobę siedzącą przy biurku i zapoznającą się z treścią dokumentów.
Drugie zdjęcie przedstawia osobę siedzącą przy biurku, która trzyma w dłoni kalkulator. Na biurku znajduje się laptop, okulary oraz dokumenty.
Trzecie zdjęcie przedstawia aktorów wraz z kierownikiem planu zgromadzonych na scenie podczas próby. Aktorzy trzymają w dłoniach scenariusz.
Czwarte zdjęcie przedstawia pracę na planie filmowym. Mężczyzna za pomocą profesjonalnej kamery nagrywa scenę filmu.
Galeria. Przygotowanie produkcji audiowizualnej.
Czym się zajmuje asystent kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej? Zdjęcie przedstawia biało‑czarny klaps filmowy z napisami: Production, Scene, Take.
Krok pierwszy. Zdjęcie przedstawia przykładowy kosztorys, kalkulator oraz długopis.
Krok drugi. Zdjęcie przedstawia mężczyznę znajdującego się w studiu nagraniowym. Mężczyzna ma na sobie słuchawki.
Krok trzeci. Konfiguracja sprzętu audiowizualnego. Zdjęcie przedstawia kamerującego mężczyznę. Naprzeciw znajdują się dwaj mężczyźni, jeden z nich dotyka sprzętu elektronicznego stojącego na biurku. W oddali widać ścianę z białą tablicą.
Krok czwarty. Koordynowanie przebiegu produkcji i postprodukcji filmowej i telewizyjnej. Zdjęcie przedstawia dwóch mężczyzn patrzących w niewielkie ekrany. Jeden z ekranów jest częścią kamery stojącej na statywie. Mężczyzna po lewej stronie ma okulary, a drugi ma ubraną szarą koszulkę. W tle widać szafy.
Krok piąty. Ocena jakości zrealizowanych materiałów audio i wideo. Na zdjęciu widać kobietę w słuchawkach unoszącą kciuk do góry spoglądającą w dwa ekrany przy blacie. Obok stoi głośnik. W tle widać osobę za szybą w osobnym pomieszczeniu.
Krok szósty. Przygotowywanie wytycznych do postprodukcji. Na zdjęciu widać kobietę w niebieskiej bluzce dotykającą tablet lewą ręką, w prawej dłoni ma kartkę i długopis. Na blacie leży zeszyt.
Podsumowanie. W prezentacji ukazane zostało typowe zadanie zawodowe. Zastanów się, na co warto zwrócić uwagę wykonując poszczególne czynności, aby cały proces przebiegł bezpiecznie.
Gra edukacyjna
Po zapoznaniu się z rozdziałem „Zadania zawodowe” zapraszamy do gry, która pozwoli Ci na utrwalenie swojej wiedzy dotyczącej zawodu asystent kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej.
Ćwiczenia
Po zapoznaniu się z rozdziałem Zadania zawodowe zapraszamy do ćwiczeń, które pozwolą Ci na utrwalenie swojej wiedzy dotyczącej zawodu asystent kierownika produkcji filmowej i telewizyjnej.