Artykuł naukowy prezentujący polską wersję narzędzia do badania motywacji uczniów od 12 roku życia. Mierzy takie wskaźniki jak: ogólny poziom motywacji, poczucie własnej skuteczności, wartość wewnętrzną, lek przed oceną, wykorzystanie strategii kognitywnych, samoregulację. Każda ze skal ma wskazaną rzetelność. Wykorzystanie narzędzia w praktyce szkolnej pozwoli na lepszą diagnozę dziecka, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, umożliwi dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, opracowanie oddziaływań wspierających i sprzyjających poprawie funkcjonowania szkolnego dziecka. Kwestionariusz do badania motywacji i klucz odpowiedzi został dołączony do tekstu, co umożliwia jego bezpośrednie wykorzystanie, bez konieczności jego pooszukiwania w innych źródłach.

Otwórz linkhttp://www.cns.aps.edu.pl/media/871004/czlowiek_2016_04‑34.pdfOtwórz link

Źródło: Izabela Kucharczyk, Agnieszka Dłużniewska, CZŁOWIEK – NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ – SPOŁECZEŃSTWO” nr 4(34) 2016, 77–91 DOI: 10.5604/17345537.1233888, Akademia Pedagogiki Specjalnej