ADAPTACJA MSLQ – THE MOTIVATED STRATEGIES FOR LEARNING QUESTIONNAIRE – KWESTIONARIUSZ MOTYWACYJNYCH STRATEGII UCZENIA SIĘ (P.R. PINTRICH, E.V. DE GROOT, 1990) W POLSKIEJ WERSJI JĘZYKOWEJ A. DŁUŻNIEWSKIEJ I I. KUCHARCZYK
Artykuł naukowy prezentujący polską wersję narzędzia do badania motywacji uczniów od 12 roku życia. Mierzy takie wskaźniki jak: ogólny poziom motywacji, poczucie własnej skuteczności, wartość wewnętrzną, lek przed oceną, wykorzystanie strategii kognitywnych, samoregulację. Każda ze skal ma wskazaną rzetelność. Wykorzystanie narzędzia w praktyce szkolnej pozwoli na lepszą diagnozę dziecka, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, umożliwi dostosowanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, opracowanie oddziaływań wspierających i sprzyjających poprawie funkcjonowania szkolnego dziecka. Kwestionariusz do badania motywacji i klucz odpowiedzi został dołączony do tekstu, co umożliwia jego bezpośrednie wykorzystanie, bez konieczności jego pooszukiwania w innych źródłach.