Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Napisz w języku Java program, który wylosuje pewien zbiór liczb z przedziału podanego przez użytkownika, a następnie wyświetli komunikat informujący, ile razy każda liczba została wylosowana. Swój program przetestuj dla przedziału <0, 10>, z którego program wylosuje 30 liczb.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – zmienna przechowująca kolejne liczby z przedziału podanego przez użytkownika; liczba naturalna

  • tablica – tablica liczb naturalnych, przechowująca informacje na temat tego, ile razy dana liczba została wylosowana

Wynik:

Program wypisuje najpierw wylosowane liczby, a następnie informację, ile razy dana liczba z podanego przedziału została wylosowana.

RuenZJQpvQK1M
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 2

Porównaj swoje rozwiązanie z przedstawionym w prezentacji.

R1CZR7BXUTVlv1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 3

Zapoznaj się z animacją. Następnie zastanów się, czy znasz jakąś niewymienioną w e‑materiale grę, której symulator można stworzyć, bazując na generowaniu liczb pseudolosowych.

RDSPmSJNZ5J9M1
Film nawiązujący do treści materiału: Generowanie liczb pseudolosowych w języku JAVA.