Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
11
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Korzystając z przedstawionych fragmentów kodu, napisz program losujący liczby z przedziału od <1, n>. Jeżeli wylosowana zostanie liczba n, program ma wyświetlić słowo „WYGRYWASZ”.

Przetestuj działanie programu dla przedziału <1, 6>.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – zmienna przechowująca informację o wylosowanej liczbie

Wynik:

Program wypisuje komunikat „WYGRYWASZ”, jeśli wylosowana zostanie liczba n.

R1H9ibYK2KxNb
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
21
Ćwiczenie 2

Bazując na przedstawionych fragmentach kodu, napisz program losujący liczby z zakresu od <m, n> dopóty, dopóki nie wylosuje liczby x trzy razy. Po każdym wylosowaniu liczby x wynik ma być wyświetlany na ekranie.

Przetestuj swój program dla zakresu <20, 30> oraz liczby 21.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – zmienna przechowująca informację o wylosowanej liczbie

  • ileRazy – zmienna przechowująca informacje na temat tego, ile razy wylosowana została liczba x

Wynik:

Program po wylosowaniu liczby x wypisuje ją na ekranie (w sumie trzy razy; za każdym razem w nowej linii).

RLzxbUckdLOHo
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
31
Ćwiczenie 3

Napisz program, który x razy wylosuje pewną liczbę.

Przetestuj jego działanie dla liczby 66, która ma zostać wylosowana 10 razy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczba – zmienna przechowująca informację o wylosowanej liczbie

Wynik:

Program wypisuje wylosowaną liczbę x razy (za każdym razem w nowej linii).

R1afvMPyE7xlK
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.