At the shopping center!

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Zna nazwy sklepów oraz miejsc, gdzie można kupić poszczególne produkty.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.7, II.1, VIII.1

  • Uczeń poprawnie nazywa rzeczy i sklepy (bądź miejsca), gdzie można te rzeczy kupić.

  • Uczeń poprawnie wykonuje zadanie, związane z rozumieniem tekstu czytanego.

  • Uczeń poprawnie odpowiada na pytania, zadane w języku angielskim.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji:

Uczeń opanuje nazwy sklepów w języku angielskim oraz produktów, które można zakupić w poszczególnych sklepach. Spacerując po Galerii, uczeń odwiedzi różne sklepy i będzie dopisywał na tabliczkach, co może w danym miejscu nabyć. Na zakończenie swojej wędrówki, uczeń będzie miał zadanie wyposażenia ostatniego sklepu i przygotowania tabliczki z nazwą tego sklepu. Dzięki przygotowanym aktywnościom i czasie spędzonym w Galerii, uczeń będzie miał wiele różnych okazji do przyswojenia i utrwalenia słownictwa, związanego z tematem lekcji.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zaproś klasę na wycieczkę po Centrum Handlowym. Zapowiedz, że na graczy czeka szereg zadań stanowiących materiał pomagający przyswoić i utrwalić słownictwo związane z tym właśnie miejscem. Zapytaj uczniów, jakie sklepy można spotkać w centrum handlowym i co w nich można kupić.

Poleć, aby uczniowie realizowali każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się przy wejściu do sklepu.

5 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Shopping Center”.

Poleć uczniom, aby weszli do Centrum Handlowego i rozejrzeli się, zaglądając do każdego sklepu oraz uważnie czytając tabliczki z nazwą sklepu przy każdym wejściu.

5 min

gra dydaktyczna

2. Produkty sklepowe.

Poproś uczniów, aby uważnie przeczytali tabliczkę przy wejściu do sklepu, informującą
o pierwszym zadaniu. Uczniowie są poproszeni, aby na pustych tabliczkach umieszczonych przy każdym sklepie napisali
3‑5 produktów w języku angielskim, które można zakupić w danym sklepie.

10 min

gra dydaktyczna

3. Check‑list.

Poproś poszczególnych uczniów, aby odczytali swoje produkty, które zapisali na sklepach. Pytanie‑odpowiedź odbywa się
w języku angielskim. Uczniowie analizują oraz uzupełniają swoje tabliczki innymi produktami.

5 min

pogadanka

4. Praca samodzielna uczniów w świecie centrum handlowego „Organizacja sklepu”.

Zaproś uczniów do ostatniego, pustego pomieszczenia sklepowego, które nie zostało jeszcze zorganizowane. Znajduje się tam tylko skrzynia. Uczniowie uważnie czytają polecenie na tabliczce i odkrywają, że ich zadaniem jest zorganizowanie przestrzeni sklepowej, wykorzystując wszystko, co znajdą w skrzyni.

15 min

gra dydaktyczna

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

R1D1tilEnDzVP

Karta pracy

Karta pracy
Plik DOCX o rozmiarze 2.22 MB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim