Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Doing shopping

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Zna podstawowe wyrażenia, żeby zrobić zakupy w sklepie.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.7, I.4, II.1

  • Uczeń poprawnie odpowiada na pytania dotyczące rozmiaru, sposobu płatności.

  • Uczeń poprawnie wykonuje zadanie związane z rozumieniem tekstu czytanego.

  • Uczeń poprawnie odpowiada na pytania zadane w języku angielskim.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji

Uczeń utrwali sobie nazwy sklepów. Właściwie reaguje na polecania zapisane w książce. Kieruje się do właściwych sklepów zgodnie z instrukcją, jaką otrzymał w biurze menadżera. Uczestniczy w rozmowach w poszczególnych sklepach odczytując odpowiedzi na pytania zadawane przez postacie, które są sprzedawcami w poszczególnych sklepach. Uczeń opanuje udzielanie informacji na temat rozmiaru ubrań oraz sposobu płatności.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zaproś klasę na wycieczkę po centrum handlowym. Zapowiedz, że na graczy czeka szereg zadań, stanowiących materiał pomagający przyswoić i utrwalić słownictwo, związane z tym właśnie miejscem. Zapytaj uczniów, czy wiedzą, co oznaczają symbole S, M, L, które umieszczone są na ubraniach.

Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że polecenia mogą być zapisywane zarówno na tabliczkach, jak i w książce, która może być umieszczona w skrzyni.

5 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Shopping Center”.

Poleć uczniom, aby weszli do centrum handlowego, które już wcześniej odwiedzali. Uczniowie udają się do biura menadżera, gdzie w skrzyni odnajdują książkę z poleceniem, aby udali się do sklepu z ubraniami w celu zakupienia sukienki. Zwracamy uwagę na sprzedawcę, z którym uczeń musi przeprowadzić dialog.

5 min

gra dydaktyczna

2. Sklep obuwniczy.

Poproś uczniów, aby skorzystali z podpowiedzi sprzedawczyni ze sklepu odzieżowego i udali się do sklepu z obuwiem, gdzie ich zadaniem jest kupić właściwe buty.

5 min

gra dydaktyczna

3. Warzywniak.

Poproś uczniów, aby poszli do warzywniaka i tam porozmawiali ze sklepową. Pytanie‑odpowiedź odbywa się w języku angielskim. Uczniowie analizują polecenia. Na zakończenie sklepowa prosi ucznia, żeby w książce zapisał 5 warzyw i 5 owoców.

10 min

gra dydaktyczna

4. Praca w parach.

Zaproś uczniów do pracy w parach. Uczniowie wybierają sobie sklep i ćwiczą w parach dialog, który sobie wybrali. Następnie nauczyciel prosi kilku uczniów, aby zaprezentowali dialog przed innymi.

15 min

praca w parach / dialog

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

RHHGPaxihGy6J

Karta pracy

Karta pracy
Plik PDF o rozmiarze 338.26 KB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim