How many / How much

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Nazywa owoce, warzywa i inne produkty żywnościowe.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.2, I.6, II.1, VIII.1

  • Uczeń nazywa grupy produktów żywnościowych, dzieli rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne.

  • Uczeń zna znaczenie i zasady stosowania much, many, a lot of w zdaniach oznajmujących, pytających i przeczących.

  • Uczeń poprawnie wykonuje zdania związane z użyciem much, many, a lot of w różnego typu zdaniach.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji

Uczeń opanuje nazwy owoców i warzyw oraz innych produktów żywnościowych. Uczeń opanuje poprawne użycie pojęć ilościowych: much, many, a lot of. Potrafi również wskazywać rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zapowiedz klasie, że dzisiaj w czasie lekcji wybiorą się do niezwykłego komiksu, gdzie czekają na nich różne wyzwania.

Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się w poszczególnych pomieszczeniach. Poproś uczniów, aby w każdym miejscu, do którego przechodzą, uważnie się rozglądali.

5 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Komiks”.

Poleć uczniom, aby weszli do Komiksu, w którym poszczególne okna komiksowe to różne pomieszczenia. Zadaniem uczniów jest uważnie rozejrzeć się w pierwszym pomieszczeniu, w kuchni. Poproś uczniów, żeby zwracali uwagę na tabliczki. Na niektórych z nich brakuje informacji. Zadaniem uczniów jest obok napisać brakujące informacje, dotyczące ilości. Jeżeli na tabliczce jest pełne zdanie, uczeń je odczytuje.

5 min

gra dydaktyczna

2. Praca samodzielna uczniów w Ogrodzie.

Poproś uczniów, aby uważnie przyjrzeli się tabliczkom umieszczonym w Ogrodzie. W dwóch miejscach pojawiają się podwójne tabliczki, co oznacza, że uczniowie mają dopisać brakującą informację na pustej tabliczce.

5 min

gra dydaktyczna

3. Praca samodzielna uczniów na I Piętrze.

Poproś, aby uczniowie, którzy poradzili sobie z tabliczkami na parterze, przenieśli się z Ogrodu do pokoju na I piętrze. Zadaniem uczniów jest również uzupełnienie brakujących informacji na tabliczce oraz odczytanie tej tabliczki, w której nie ma luki w zdaniu.

5 min

gra dydaktyczna

4. Praca samodzielna uczniów w Bibliotece.

Zaproś uczniów do ostatniego pomieszczenia, w którym znajdują się książki. Uczniowie widząc tabliczkę ze zdaniem z luką, wpisują obok na pustej tabliczce właściwą odpowiedź. W tym momencie nauczyciel prosi uczniów, aby określili na podstawie wszystkich tabliczek, jakie spotkali w świecie Komiksu, kiedy używamy much, many, a kiedy a lot of. Następnie wyjaśnia uczniom ostatnie wyzwanie, które związane jest z trzema postaciami, jakie uczeń zobaczył w Bibliotece. Zadaniem uczniów jest jak najlepsze rozwiązanie quizów w aplikacji wordwall, przygotowanych przez gospodarzy. Zachęć uczniów, aby się podzielili z tobą swoim wynikiem.

20 min

gra dydaktyczna / pogadanka

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

R1Oo90ylGkTl9

Karta pracy

Karta pracy
Plik DOCX o rozmiarze 2.07 MB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim