How many / How much
How many / How much
Cele lekcji
Cel ogólny z podstawy programowej
Nazywa owoce, warzywa i inne produkty żywnościowe.
Cel szczegółowy z podstawy programowej
I.2, I.6, II.1, VIII.1
Uczeń nazywa grupy produktów żywnościowych, dzieli rzeczowniki na policzalne i niepoliczalne.
Uczeń zna znaczenie i zasady stosowania much, many, a lot of w zdaniach oznajmujących, pytających i przeczących.
Uczeń poprawnie wykonuje zdania związane z użyciem much, many, a lot of w różnego typu zdaniach.
Kompetencje kluczowe
Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Scenariusz lekcji
Ogólny opis lekcji
Uczeń opanuje nazwy owoców i warzyw oraz innych produktów żywnościowych. Uczeń opanuje poprawne użycie pojęć ilościowych: much, many, a lot of. Potrafi również wskazywać rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno--dydaktyczny | Czas | Metody / formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | 1. Zapowiedz klasie, że dzisiaj w czasie lekcji wybiorą się do niezwykłego komiksu, gdzie czekają na nich różne wyzwania. | Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się w poszczególnych pomieszczeniach. Poproś uczniów, aby w każdym miejscu, do którego przechodzą, uważnie się rozglądali. | 5 min | pogadanka |
II. Część właściwa | 1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Komiks”. | Poleć uczniom, aby weszli do Komiksu, w którym poszczególne okna komiksowe to różne pomieszczenia. Zadaniem uczniów jest uważnie rozejrzeć się w pierwszym pomieszczeniu, w kuchni. Poproś uczniów, żeby zwracali uwagę na tabliczki. Na niektórych z nich brakuje informacji. Zadaniem uczniów jest obok napisać brakujące informacje, dotyczące ilości. Jeżeli na tabliczce jest pełne zdanie, uczeń je odczytuje. | 5 min | gra dydaktyczna |
2. Praca samodzielna uczniów w Ogrodzie. | Poproś uczniów, aby uważnie przyjrzeli się tabliczkom umieszczonym w Ogrodzie. W dwóch miejscach pojawiają się podwójne tabliczki, co oznacza, że uczniowie mają dopisać brakującą informację na pustej tabliczce. | 5 min | gra dydaktyczna | |
3. Praca samodzielna uczniów na I Piętrze. | Poproś, aby uczniowie, którzy poradzili sobie z tabliczkami na parterze, przenieśli się z Ogrodu do pokoju na I piętrze. Zadaniem uczniów jest również uzupełnienie brakujących informacji na tabliczce oraz odczytanie tej tabliczki, w której nie ma luki w zdaniu. | 5 min | gra dydaktyczna | |
4. Praca samodzielna uczniów w Bibliotece. | Zaproś uczniów do ostatniego pomieszczenia, w którym znajdują się książki. Uczniowie widząc tabliczkę ze zdaniem z luką, wpisują obok na pustej tabliczce właściwą odpowiedź. W tym momencie nauczyciel prosi uczniów, aby określili na podstawie wszystkich tabliczek, jakie spotkali w świecie Komiksu, kiedy używamy much, many, a kiedy a lot of. Następnie wyjaśnia uczniom ostatnie wyzwanie, które związane jest z trzema postaciami, jakie uczeń zobaczył w Bibliotece. Zadaniem uczniów jest jak najlepsze rozwiązanie quizów w aplikacji wordwall, przygotowanych przez gospodarzy. Zachęć uczniów, aby się podzielili z tobą swoim wynikiem. | 20 min | gra dydaktyczna / pogadanka | |
III. Zakończenie | 1. Podsumowanie. | Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze. | 5 min | pogadanka |