Comparisons
Comparisons
Cele lekcji
Cel ogólny z podstawy programowej
Zna zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotnika.
Cel szczegółowy z podstawy programowej
I.7, II.1, II.5
Uczeń uzupełnia luki w zdaniach, podając właściwy stopień przymiotników podanych w nawiasach.
Uczeń zna zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników regularnych oraz wymienia i stopniuje przymiotniki nieregularne.
Uczeń potrafi budować zdania porównawcze z wyrażeniem as…as.
Kompetencje kluczowe
Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Scenariusz lekcji
Ogólny opis lekcji
Uczeń utrwali umiejętność stopniowania przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym zarówno regularnych, jaki i nieregularnych. Odwiedzając Centrum Handlowe uczeń będzie miał okazję zapoznać się z okazjami różnych produktów. Następnie uczeń wykorzystując te informacje będzie rozwiązywał quizy odpowiadając na pytania przygotowanych przez pracowników Centrum Handlowego. Uczeń będzie miał wiele okazji w czasie lekcji na budowanie i uzupełnianie zdań z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno--dydaktyczny | Czas | Metody / formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | 1. Zapowiedz klasie, że dzisiaj w czasie lekcji wybiorą się do Centrum Handlowego, gdzie ogłoszone zostały duże promocje. | Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się w poszczególnych pomieszczeniach. Uczniowie będą też rozwiązywać quizy przygotowane przez postacie w Centrum Handlowym. Poproś uczniów, aby w każdym miejscu, do którego przechodzą uważnie się rozglądali. | 5 min | pogadanka |
II. Część właściwa | 1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Dzień Promocji w Centrum Handlowym”. | Poleć uczniom, aby uważnie zapoznali się z promocjami dnia wywieszonymi na ścianie Galerii Handlowej. Uczniowie wchodzą do Galerii, gdzie czekają na nich postacie w przygotowanymi pytaniami. Poproś uczniów, aby uważnie czytali pytanie zanim wybiorą właściwą odpowiedź. W ten sposób uczeń rozmawia z trzema pracownikami. Odpowiadając na ostatnie pytanie uczeń otwiera skrzynię, w której jest książka z kolejnym wyzwaniem. | 10 min | gra dydaktyczna |
2. Praca samodzielna uczniów z Książką na Kanapie. | Poproś uczniów, aby uważnie przeczytali polecenie w książce, którą znaleźli w skrzyni. Poproś uczniów, aby w tym wyzwaniu uważnie wczytali się w pytania w książce i udzielili poprawnych odpowiedzi. | 10 min | gra dydaktyczna | |
3. Praca samodzielna uczniów „W poszukiwaniu Sowy”. | Poproś, aby uczniowie, którzy poradzili sobie z pytaniami w książce i udzielili odpowiedzi na wszystkie pytania, opuścili Centrum Handlowe i udali się w poszukiwaniu Sowy, która opowie im o ostatnim wyzwaniu. Sowa informuje ucznia o dwóch tablicach na polanie. Na jednej tablicy są przykłady z lukami, a obok stoi pusta tablica. Zadaniem uczniów jest napisanie na pustej tablicy przetłumaczonych na język angielski fragmentów z pierwszej tablicy, które są w nawiasach w języku polskim. Na zakończenie zachęć uczniów do pokazania swoich wyników i poinformuj, że dobre odpowiedzi będą nagradzane. | 15 min | gra dydaktyczna | |
III. Zakończenie | 1. Podsumowanie. | Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze. | 5 min | pogadanka |