Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Comparisons

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Zna zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotnika.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.7, II.1, II.5

  • Uczeń uzupełnia luki w zdaniach, podając właściwy stopień przymiotników podanych w nawiasach.

  • Uczeń zna zasady tworzenia stopnia wyższego i najwyższego przymiotników regularnych oraz wymienia i stopniuje przymiotniki nieregularne.

  • Uczeń potrafi budować zdania porównawcze z wyrażeniem as…as.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

  • Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji

Uczeń utrwali umiejętność stopniowania przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym zarówno regularnych, jaki i nieregularnych. Odwiedzając Centrum Handlowe uczeń będzie miał okazję zapoznać się z okazjami różnych produktów. Następnie uczeń wykorzystując te informacje będzie rozwiązywał quizy odpowiadając na pytania przygotowanych przez pracowników Centrum Handlowego. Uczeń będzie miał wiele okazji w czasie lekcji na budowanie i uzupełnianie zdań z przymiotnikami w stopniu wyższym i najwyższym.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zapowiedz klasie, że dzisiaj w czasie lekcji wybiorą się do Centrum Handlowego, gdzie ogłoszone zostały duże promocje.

Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się w poszczególnych pomieszczeniach. Uczniowie będą też rozwiązywać quizy przygotowane przez postacie w Centrum Handlowym. Poproś uczniów, aby w każdym miejscu, do którego przechodzą uważnie się rozglądali.

5 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Dzień Promocji w Centrum Handlowym”.

Poleć uczniom, aby uważnie zapoznali się z promocjami dnia wywieszonymi na ścianie Galerii Handlowej. Uczniowie wchodzą do Galerii, gdzie czekają na nich postacie w przygotowanymi pytaniami. Poproś uczniów, aby uważnie czytali pytanie zanim wybiorą właściwą odpowiedź. W ten sposób uczeń rozmawia z trzema pracownikami. Odpowiadając na ostatnie pytanie uczeń otwiera skrzynię, w której jest książka z kolejnym wyzwaniem.

10 min

gra dydaktyczna

2. Praca samodzielna uczniów z Książką na Kanapie.

Poproś uczniów, aby uważnie przeczytali polecenie w książce, którą znaleźli w skrzyni. Poproś uczniów, aby w tym wyzwaniu uważnie wczytali się w pytania w książce i udzielili poprawnych odpowiedzi.

10 min

gra dydaktyczna

3. Praca samodzielna uczniów „W poszukiwaniu Sowy”.

Poproś, aby uczniowie, którzy poradzili sobie z pytaniami w książce i udzielili odpowiedzi na wszystkie pytania, opuścili Centrum Handlowe i udali się w poszukiwaniu Sowy, która opowie im o ostatnim wyzwaniu. Sowa informuje ucznia o dwóch tablicach na polanie. Na jednej tablicy są przykłady z lukami, a obok stoi pusta tablica. Zadaniem uczniów jest napisanie na pustej tablicy przetłumaczonych na język angielski fragmentów z pierwszej tablicy, które są w nawiasach w języku polskim.

Na zakończenie zachęć uczniów do pokazania swoich wyników i poinformuj, że dobre odpowiedzi będą nagradzane.

15 min

gra dydaktyczna

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

R3BBbVvLosCgD

Karta pracy

Karta pracy
Plik DOCX o rozmiarze 2.19 MB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim