Parts of the body
Parts of the body
Cele lekcji
Cel ogólny z podstawy programowej
Nazywa części ciała.
Cel szczegółowy z podstawy programowej
I.1, II.1
Uczeń przyporządkowuje podane nazwy części ciała przedstawionym ilustracjom.
Uczeń w podanych zdaniach wybiera jedno z dwóch słów bądź wyrażeń, zgodnie z treścią tekstu.
Kompetencje kluczowe
Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Scenariusz lekcji
Ogólny opis lekcji
Uczeń opanuje i utrwali części ciała. Przewodnikiem uczniów w tym świecie będzie Boby, który przeprowadzi ich przez różne wyzwania.
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno‑dydaktyczny | Czas | Metody / formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | 1. Zaproś klasę na wycieczkę do niezwykłej krainy. Dzieci trafią do niej na zaproszenie Bobiego, który w tym świecie będzie ich przewodnikiem. Czeka tam na nie kilka zagadek, zadań i wyzwań. | Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się na polanie. | 5 min | pogadanka |
II. Część właściwa | 1. Praca samodzielna uczniów z „Body Parts Quiz ESL Game” na YouTube. | Poproś uczniów, aby w czasie pierwszego wyzwania, na które zabierze ich Boby skupili się na grze, którą otworzą. Dzięki temu będą mieli możliwość utrwalenia tych części ciała, które już znają i poznania nowych. Zabawa będzie polegała na tym, że uczniowie zobaczą obrazek z określoną częścią ciała. Następnie zobaczą krótki materiał video. Potem otrzymają trzy odpowiedzi do wyboru. Powiedz im, że ich zadaniem będzie dokonanie właściwego wyboru. Na zakończenie na ekranie pojawi się poprawna odpowiedź, żeby każdy mógł sobie sprawdzić. | 10 min | gra dydaktyczna |
2. Praca samodzielna uczniów: Zagrajmy z Bobim. | Poproś uczniów, aby uważnie przeczytali tablicę informacyjną z kolejnym poleceniem. Uczniowie są poproszeni, aby się rozejrzeli i na polu zobaczą małe płotki w otoczeniu wielkiego i zaprzyjaźnionego Bobiego. Do każdego ogrodzenia muszą zajrzeć. Jeśli na tabliczce napisana jest część ciała, zadaniem dla ucznia jest postawić tu blok, z którego ta część ciała została zbudowana. Jeżeli tabliczka jest pusta, musisz przyjrzeć się blokom, które się tam znajdują i napisać, jaka część ciała została z nich zbudowana. Jeśli ktoś ma wątpliwości, zawsze może podejść do Bobiego i przyjrzeć mu się. | 15 min | gra dydaktyczna | |
3. Samodzielna praca ucznia: Quiz z części ciała. | Poproś poszczególnych uczniów, aby odczytali uważnie ostatnie wyzwanie. Uczeń zostanie przeniesiony do quizu. Jego zadaniem będzie połączyć nazwy z częściami zdania. Może to zrobić, i dwa, i trzy razy. Zachęć ucznia, aby zdjęcie z najlepszym czasem wysłał do Ciebie. Uczniów z najlepszym wynikiem możesz nagrodzić. | 10 min | pogadanka | |
III. Zakończenie | 1. Podsumowanie. | Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze. | 5 min | pogadanka |