What’s your job?

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Zna i rozpoznaje zawody.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.4, II.1, II.5

  • Uczeń poprawnie nazywa zawody.

  • Uczeń odgaduje na podstawie opisu nazwy zawodów.

  • Uczeń poprawnie odpowiada na pytania zadane w języku angielskim.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji

Spotkają wiele postaci wykonujących różne zawody. Uczeń z każdą postacią zamieni kilka słów. Na podstawie uzyskanych informacji będzie musiał odgadnąć zawód, jaki dana postać wykonuje.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zaproś klasę na wycieczkę po świecie „What’s your job?” Zapowiedz, że na graczy czeka szereg zadań stanowiących materiał, pomagający przyswoić i utrwalić słownictwo związane z zawodami.

Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się w różnych miejscach. Przypomnij uczniom, aby bardzo uważnie rozglądali się w otoczeniu, eksplorując dany świat na polu Minecraft.

5 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „What’s your job?”.

Poleć uczniom, aby rozejrzeli się dookoła i uważnie obejrzeli dwa krótkie filmiki, które Gospodarz naszego świata już dla ucznia przygotował. Podpowiedz uczniom, żeby uważnie śledzili materiał filmowy, ponieważ te informacje będą bardzo przydatne w kolejnym wyzwaniu na „Moście Zawodów”.

15 min

gra dydaktyczna

2. Praca samodzielna uczniów na „Moście Zawodów”.

Zaproś uczniów na spotkanie z bohaterami naszego świata na Moście Zawodów. Przedstawiciele różnych zawodów oczekują już tam na spotkanie.

Poproś uczniów, aby uważnie wczytali się w opisy zawodów, a następnie napisali na tabliczce właściwy zawód. Przypomnij uczniom, że nazwy zawodów zawsze piszemy z odpowiednim rodzajnikiem a/an, np. a nurse, an architect.

5 min

gra dydaktyczna

3. Praca samodzielna uczniów „You as a farmer”.

Zaproś uczniów do ostatniego wyzwania, w którym uczniowie wcielają się w rolę rolnika. Ich zadaniem jest zagospodarowanie przestrzeni domem z ogrodem, w którym będą drzewa i inne rośliny. Może być również oczko wodne z rybkami.

15 min

gra dydaktyczna

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

RCvXRts0Bmm9Z

Karta pracy

Karta pracy
Plik PDF o rozmiarze 448.91 KB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim