Present Simple and Present Continuous
Present Simple and Present Continuous
Cele lekcji
Cel ogólny z podstawy programowej
Zna zasady tworzenia i stosowania czasów Present Simple i Present Continuous.
Cel szczegółowy z podstawy programowej
I.8, II.1, II.4, II.5, IV.2, IV.3, IX.1
Uczeń wie, na czym polega różnica pomiędzy dwoma czasami teraźniejszymi: Present Simple i Present Continuous.
Uczeń w podanych zdaniach wybiera formę czasownika w czasie Present Simple lub Present Continuous.
Uczeń swobodnie i poprawnie stosuje czasy Present Simple i P**resent Continuous, tworząc zdania oznajmujące, pytające i przeczące.
Kompetencje kluczowe
Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Scenariusz lekcji
Ogólny opis lekcji
Poznają jedno ze słynniejszych miejsc w Londynie a jest to Tower of London. Odwiedzą ten budynek na polu Minecraft oraz utrwalą stosowanie struktur gramatycznych czasów Present Simple i Present Continuous.
Przebieg zajęć | Opis przebiegu zajęć | Komentarz metodyczno--dydaktyczny | Czas | Metody / formy pracy |
---|---|---|---|---|
I. Wstęp | 1. Zaproś klasę na wycieczkę po świecie CZASOPRZESTRZENI: Present Simple i Present Continuous. | Zapytaj uczniów, czy słyszeli o Tower of London. Zaprezentuj uczniom wcześniej przygotowane zdjęcia, prezentujące to słynne miejsce w Londynie, fantastycznie prezentujące się nad rzeką Tamizą. Opowiedz im, że Tower of London, czyli Pałac i Twierdza Jej Królewskiej Mości to budowla obronna i pałacowa monarchów Anglii. Wzniesiona została w 1078 roku dla Wilhelma Zdobywcy. Tower of London było więzieniem, z którego podobno nie było ucieczki, ponieważ wejście było zaraz nad wodą – podpływano łódkami i tam prowadzono więźniów do celi. Więziono tu m.in. króla Anglii Henryka IV, królową Annę Boleyn, Thomasa More’a, Thomasa Cromwella, Jane Grey, żeglarza Waltera Raleigha. W swej historii budynek był fortecą, więzieniem, pałacem, a nawet służył jako zoo. Po tym wprowadzeniu poproś uczniów, aby odczytali pierwsze polecenie w jednym z najsłynniejszych więzień w Londynie. | 10 min | pogadanka |
II. Część właściwa | 1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Present Simple i Present Continuous”. | Poleć uczniom, aby zgodnie z pierwszym poleceniem obejrzeli uważnie filmik utrwalając zasady stosowania Present Simple i Present Continuous. Zasugeruj im, że jest to bardzo ważne, żeby skupili się, aby w kolejnym etapie nie zgubić się w lochach Tower of London. | 10 min | gra dydaktyczna |
2. Samodzielna praca ucznia w lochach Tower of London. | Poproś uczniów, aby uważnie przeczytali tabliczkę przy wejściu do czytali przykłady przy każdych drzwiach. Tylko wskazanie poprawnej odpowiedzi otwiera drzwi, które poprowadzą dalej. Ich zadaniem jest dotrzeć do Komnaty Sukcesu, a uda im się to otwierając tylko właściwe drzwi. | 15 min | gra dydaktyczna | |
3. Praca samodzielna uczniów w „Komnacie Sukcesu!”. | Pogratuluj każdemu uczniowi, który dotarł do Komnaty Sukcesu. Jest to również informacja zwrotna, że uczniowie dobrze radzą sobie z wykorzystaniem czasów teraźniejszych: Present Simple i Present Continuous. Dzięki temu z ostatnim wyzwaniem uczeń nie powinien mieć problemu. Zmotywuj uczniów mówiąc, że uda się im na pewno poprawnie dopasować ostatnie odpowiedzi. | 5 min | pogadanka | |
III. Zakończenie | 1. Podsumowanie. | Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze. | 5 min | pogadanka |