Present Simple and Present Continuous

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Zna zasady tworzenia i stosowania czasów Present SimplePresent Continuous.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.8, II.1, II.4, II.5, IV.2, IV.3, IX.1

  • Uczeń wie, na czym polega różnica pomiędzy dwoma czasami teraźniejszymi: Present SimplePresent Continuous.

  • Uczeń w podanych zdaniach wybiera formę czasownika w czasie Present Simple lub Present Continuous.

  • Uczeń swobodnie i poprawnie stosuje czasy Present SimpleP**resent Continuous, tworząc zdania oznajmujące, pytające i przeczące.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji

Poznają jedno ze słynniejszych miejsc w Londynie a jest to Tower of London. Odwiedzą ten budynek na polu Minecraft oraz utrwalą stosowanie struktur gramatycznych czasów Present Simple i Present Continuous.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zaproś klasę na wycieczkę po świecie CZASOPRZESTRZENI: Present Simple i Present Continuous.

Zapytaj uczniów, czy słyszeli o Tower of London. Zaprezentuj uczniom wcześniej przygotowane zdjęcia, prezentujące to słynne miejsce w Londynie, fantastycznie prezentujące się nad rzeką Tamizą. Opowiedz im, że Tower of London, czyli Pałac i Twierdza Jej Królewskiej Mości to budowla obronna i pałacowa monarchów Anglii. Wzniesiona została w 1078 roku dla Wilhelma Zdobywcy. Tower of London było więzieniem, z którego podobno nie było ucieczki, ponieważ wejście było zaraz nad wodą – podpływano łódkami i tam prowadzono więźniów do celi. Więziono tu m.in. króla Anglii Henryka IV, królową Annę Boleyn, Thomasa More’a, Thomasa Cromwella, Jane Grey, żeglarza Waltera Raleigha. W swej historii budynek był fortecą, więzieniem, pałacem, a nawet służył jako zoo.

Po tym wprowadzeniu poproś uczniów, aby odczytali pierwsze polecenie w jednym z najsłynniejszych więzień w Londynie.

10 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Present Simple i Present Continuous”.

Poleć uczniom, aby zgodnie z pierwszym poleceniem obejrzeli uważnie filmik utrwalając zasady stosowania Present Simple i Present Continuous. Zasugeruj im, że jest to bardzo ważne, żeby skupili się, aby w kolejnym etapie nie zgubić się w lochach Tower of London.

10 min

gra dydaktyczna

2. Samodzielna praca ucznia w lochach Tower of London.

Poproś uczniów, aby uważnie przeczytali tabliczkę przy wejściu do czytali przykłady przy każdych drzwiach. Tylko wskazanie poprawnej odpowiedzi otwiera drzwi, które poprowadzą dalej. Ich zadaniem jest dotrzeć do Komnaty Sukcesu, a uda im się to otwierając tylko właściwe drzwi.

15 min

gra dydaktyczna

3. Praca samodzielna uczniów w „Komnacie Sukcesu!”.

Pogratuluj każdemu uczniowi, który dotarł do Komnaty Sukcesu. Jest to również informacja zwrotna, że uczniowie dobrze radzą sobie z wykorzystaniem czasów teraźniejszych: Present Simple i Present Continuous. Dzięki temu z ostatnim wyzwaniem uczeń nie powinien mieć problemu. Zmotywuj uczniów mówiąc, że uda się im na pewno poprawnie dopasować ostatnie odpowiedzi.

5 min

pogadanka

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

R15ZZZ3idnX2O

Karta pracy

Karta pracy
Plik DOCX o rozmiarze 2.05 MB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim