Past Simple

Cele lekcji

Cel ogólny z podstawy programowej

  • Zna czas Past Simple.

Cel szczegółowy z podstawy programowej

  • I.8, II.1, II.4, II.5, III.1, III.4, IV.2, IV.3, IX.1

  • Uczeń pozyskuje informacje – pyta i odpowiada na pytania o miejsce pobytu osób z użyciem czasownika be oraz innych czasowników w Past Simple.

  • Uczeń czyta ze zrozumieniem krótką informację o przygodach Helen w czasie jej ostatnich wakacji. Poprawnie wykonuje zadania, związane z rozumieniem tekstu czytanego.

Kompetencje kluczowe

  • Kompetencje z zakresu wielojęzyczności.

  • Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

Scenariusz lekcji

Ogólny opis lekcji

Utrwalą wykorzystanie czasu Past Simple. W magiczną „Podróż do Przeszłości” zabierze ich wehikuł czasu, jakim jest Minecraft, gdzie uczniowie będą mieli do wykonania szereg ciekawych wyzwań.

1

Przebieg zajęć

Opis przebiegu zajęć

Komentarz metodyczno--dydaktyczny

Czas

Metody / formy pracy

I. Wstęp

1. Zapowiedz klasie, że dzisiaj w czasie lekcji wybiorą się na niezwykłą „Podróż do Przeszłości”.

Poleć, by dzieci realizowały każde zadanie w grze, uważnie czytając napotkane polecenia. Zwróć uwagę, że niektóre informacje należy zapisywać na tabliczkach, które znajdują się w poszczególnych miejscach. Poproś uczniów, aby w każdym miejscu, do którego przechodzą, uważnie się rozglądali.

5 min

pogadanka

II. Część właściwa

1. Praca samodzielna uczniów z krainą „Powrót do Przeszłości”.

Poleć uczniom, aby uważnie przeczytali pierwsze polecenie. Poproś uczniów, aby uważnie zapoznali się z treścią tekstu, w którym poznają Helen i jej wspomnienia z wakacji rodzinnych we Francji. Wyjaśnij uczniom, że cofnęliśmy się w czasie, żeby poznać fantastyczną rodzinę Helen. Rozejrzyj się dookoła i znajdź ogromne drzewo genealogiczne Helen.

5 min

gra dydaktyczna

2. Praca samodzielna uczniów z drzewem genealogicznym.

Wyjaśnij uczniom, że czas na pierwsze wyzwanie, w którym mają uzupełnić informacje na drzewie genealogicznym Helen. Jeżeli uczeń nie pamięta dokładnie, zawsze może wrócić do tekstu i sprawdzić.

10 min

gra dydaktyczna

3. Praca samodzielna uczniów na alejce wakacyjnych przygód.

Poproś, aby uczniowie idąc alejką będą mijać pary tabliczek z wydarzeniami z tekstu. Jedna tabliczka w każdej parze jest błędna i ją należy zlikwidować zostawiając tylko prawidłowe wydarzenia.

5 min

gra dydaktyczna

4. Polana przeszłości.

Zaproś uczniów na Polanę Przeszłości, do której dochodzą Alejką w poprzednim wyzwaniu. Poproś uczniów, aby przeczytali bardzo uważnie polecenie i podjęli wyzwanie. Zadanie uczniów polega na tym, że uczeń podchodzi do każdej pary tabliczek i na pustej tabliczce musisz dopisać formę podanego czasownika w czasie Past Simple. Następnie z trzech stron ogradza te tabliczki. Jeżeli jest to czasownik regularny wykorzystuje zielone bloki. Do czasowników nieregularnych korzysta z czerwonych bloków. UWAGA!!! W dwóch przypadkach czasowników regularnych pojawiają się małe nieregularności, wówczas może wybudować zielono‑czerwone ogrodzenie.

10 min

gra dydaktyczna

III. Zakończenie

1. Podsumowanie.

Poinformuj ucznia, że jeżeli dotarł do tego miejsca to oznacza, że jest gotowy na podsumowanie „Powrotu do Przeszłości”. Przed uczniem jest Marble Arch (Łuk Marmurowy) w Hyde Park w Londynie. Tam już na niego czekają Strażnicy Królewscy z ostatnim wyzwaniem. Zadaniem ucznia jest udzielić poprawnych odpowiedzi na zadane pytania.

5 min

gra dydaktyczna

2. Ewaluacja.

Na zakończenie zapytaj, które zadanie sprawiło uczniom największe trudności, które wydawało im się najciekawsze.

5 min

pogadanka

Karta pracy

RlEtWg2Ui8Kpf

Karta pracy

Karta pracy
Plik PDF o rozmiarze 405.87 KB w języku polskim

Mapa Minecraft Education

R1THGb0uFEz77

Okładka gry z napisem Minecraft Education

Mapa do pobrania
Plik MCWORLD o rozmiarze 160.66 MB w języku polskim