Polecenie 1

Wynotuj czasowniki, które świadczą o tym, że Norwid chciał zarysować w swoim wierszu ogólny obraz losu wszystkich wybitnych jednostek.

RPB7eK2AOvzFm
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Wyjaśnij znaczenie metafor stosowanych w wierszu Norwida. Określ ich funkcję.

RZEtXncGf62pp
(Uzupełnij).
RHpcM1DtNtrqi
Nagranie dźwiękowe dotyczące konstruowania pracy, część druga.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Ćwiczenie 1

Zredaguj zakończenie interpretacji wiersza Norwida. Podpowiedzi poszukaj w samouczku. Zdecyduj, czy Norwid podzielił los wymienionych w wierszu postaci; uzasadnij swoją opinię.

R17HMNpLYTcdM
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Czy wiersz Norwida można uznać za utwór o uniwersalnymuniwersalizmuniwersalnym charakterze? Sformułuj odpowiedź na to pytanie w odniesieniu do literatury i uzasadnij swoje zdanie.

R6T3SDHAPwjkN
(Uzupełnij).
uniwersalizm
uniwersalizm

(łac. universalis – powszechny, ogólny) dążenie do objęcia pewnej całości, całokształt postaw niezależnych od czasu i miejsca występowania; powszechność