Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z materiałami źródłowymi i wykonaj polecenia.

RMHLyM6mM1KxS
Audiobook przedstawia wywód Ksenofonta o roli społecznej żony w greckich poleis
Źródło: Ksenofont o roli społecznej żony w greckich poleis, [w:] Starożytność. Teksty źródłowe, komentarze i zagadnienia do historii w szkole średniej, red. G. Chomicki, S. Sprawski, Kraków 1999, s. 179.
Polecenie 2

Rozważ, czy opisany przez Ksenofonta model obowiązków kobiety obowiązywał w Sparcie.

RjpOR3LvIR9xa
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).
RQCTrteSMvuol
Audiobook przedstawia wywód Plutarcha o Aleksandrze Wielkim po pokonaniu Dariusza III
Źródło: Plutarch o Aleksandrze Wielkim po pokonaniu Dariusza III, [w:] Plutarch, Żywoty sławnych mężów, tłum. M. Brożek, Wrocław 1956, s. 45.
R15DICdWphoNw
Audiobook przedstawia wywód współczesnego historyka Petera Greena o procesie orientalizacji Aleksandra Macedońskiego.
Źródło: Współczesny historyk Peter Green o procesie orientalizacji Aleksandra Macedońskiego, [w:] P. Green, Aleksander Wielki, tłum. A. Konarek, Warszawa 2004, s. 290–291.
Polecenie 3

Wyjaśnij, jaki cel mógł przyświecać zmianie ceremoniału władzy zdobywcy Persji

R2juNhxDzsmBs
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).
Polecenie 4

Rozważ, czy Aleksander należycie zadbał o uszanowanie uczuć swoich rodaków

R1Ths7rx1x5Nz
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).