Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Przedstaw okoliczności, w jakich narodziła się miłość Tristana i Izoldy.

R13e2H3daOewQ
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Wskaż w tekście fragmenty przedstawiające wewnętrzne rozterki bohaterek. Na ich podstawie wyjaśnij, jak los wpływa na bohaterki i ich ocenę sytuacji.

R1ANG0swYSwYF
(Uzupełnij).
R19dFP7Ncw7KE
Nagranie dźwiękowe prezentujące fragment dziejów Tristana i Izoldy i wypicia napoju miłosnego.
Źródło: Joseph Bédier, Dzieje Tristana i Izoldy, tłum. Tadeusz Żeleński (Boy), Warszawa 1996, s. 202.
1
Ćwiczenie 1

Dzieje bohaterów romansu są determinowane przez los, podobnie jak bohaterów antycznych. Porównaj sytuację Tristana i Izoldy z sytuacją znanych ci bohaterów tragedii antycznej. Zwróć uwagę na szczególną rolę kobiet w mitach.

RgBaeGgAh0mLf
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 2

Na podstawie treści audiobooka dopasuj elementy, które charakteryzują postawę Brangien.

REr9rl9ra4dPg
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Ćwiczenie 2
Ruk7o9zvpi0Vz
1. „Nieszczęśliwa!": a. poczucie winy, b. zaskoczenie, c. poświęcenie, d. przyjaźń, e. bezradność. 2. „Przeklęty niech będzie dzień, w którym się zrodziłam": a. poczucie winy, b. zaskoczenie, c. poświęcenie, d. przyjaźń, e. bezradność. 3. „Izoldo, przyjaciółko moja": a. poczucie winy, b. zaskoczenie, c. poświęcenie, d. przyjaźń, e. bezradność. 4. „Ona jedna znała nieszczęście, które sprawiła”: a. poczucie winy, b. zaskoczenie, c. poświęcenie, d. przyjaźń, e. bezradność. 5. „za karę złej pieczy, którą miałam o nim, oddaję wam swoje ciało, życie": a. poczucie winy, b. zaskoczenie, c. poświęcenie, d. przyjaźń, e. bezradność. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 3

Porównaj postawy Brangien i Izoldy. Czym się różnią, a co je łączy?

RgiftOnPbRz4S
(Uzupełnij).