Polecenie 1
Zapoznaj się z treścią nagrania i odpowiedz na pytania. Jak rozumiesz zdanie: lepiej być niezadowolonym Sokratesem niż zadowolonym głupcem? Dlaczego według Milla ludzie tracą wyższe aspiracje?
Zapoznaj się z treścią nagrania i odpowiedz na pytania. Jak rozumiesz zdanie: lepiej być niezadowolonym Sokratesem niż zadowolonym głupcem? Dlaczego według Milla ludzie tracą wyższe aspiracje?
RukKI0vC4zSJx
(Uzupełnij).
RVnu7BPnmjvNc
Nagranie dźwiękowe John Stuart Mill Utylitaryzm.
Źródło: J.S. Mill, Utylitaryzm, Warszawa 1959.
Ćwiczenie 1

Wymień główne założenia utylitaryzmu.

RCzt0l4HOzyKy
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Czym różni się utylitaryzm czynów od utylitaryzmu reguł?

R10UILRaPIHZd
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Podsumuj zdobytą wiedzę. Jeszcze raz uzupełnij mapę myśli - dopisz swoje wnioski z lekcji.

R12jNFvOsc5nQ
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: Utylitaryzm
    • Elementy należące do kategorii Utylitaryzm
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
      • Elementy należące do kategorii
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii
      Koniec elementów należących do kategorii Utylitaryzm
Ćwiczenie 3
RJlZyciypbAv7
(Uzupełnij).

Praca domowa

Ćwiczenie 3

Napisz esej, który byłby rozwinięciem następującej myśli Milla: Wojna jest zła, lecz nie najgorsza. Jeszcze gorszy jest stan rozkładu i degradacji uczuć moralnych i patriotycznych, nakazujący myśleć, że nie ma rzeczy wartej wojny. Osoba, która nie ma niczego, o co mogłaby walczyć, niczego ważniejszego niż osobiste bezpieczeństwo jest pożałowania godnym stworzeniem i nie ma szans na bycie wolnym, chyba że dzięki wysiłkom ludzi lepszych niż ona sama.

R12LMpRVnZ4gl
(Uzupełnij).