Audiobook
Polecenie 1
Zapoznaj się z treścią audiobooka. Wymień co najmniej trzy powody, dla których sztuki plastyczne inspirowały poetów.
Polecenie 2
Opisz przedstawiony w audiobooku popularny motyw, który z malarstwa młodopolskiego przeniknął do poezji tamtych czasów.
Ćwiczenie 1
Wypisz twórców, o których mowa w nagraniu, i przyporządkuj ich do odpowiedniej kategorii.
Ćwiczenie 2
Scharakteryzuj ideę korespondencji sztuk w romantyzmie. Wypisz jej cechy w formie mapy myśli.
- Nazwa kategorii: korespondencja sztuk w romantyzmie
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii: Koniec elementów należących do kategorii korespondencja sztuk w romantyzmie
- Elementy należące do kategorii korespondencja sztuk w romantyzmie
Scharakteryzuj ideę korespondencji sztuk w romantyzmie. Wypisz jej cechy za pomocą wypunktowanej listy hasłowej.
Na podstawie: Marta Tomczyk‑Maryon, Trener. Jak czytać wiersze i oglądać obrazy, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2010.
Źródła: [1] Lucjan Rydel, Dziwny sen, [w:] Poezye, Warszawa 1901.
[2] Leopold Staff, Wrażenia morskie, [w:] Gra świateł, Warszawa 1922.
[3] Tadeusz Miciński, Stanąć tak nad morzem..., [w:] Poezje, Gdańsk 2000.
Źródła: [1] Lucjan Rydel, Dziwny sen, [w:] Poezye, Warszawa 1901.
[2] Leopold Staff, Wrażenia morskie, [w:] Gra świateł, Warszawa 1922.
[3] Tadeusz Miciński, Stanąć tak nad morzem..., [w:] Poezje, Gdańsk 2000.