Polecenie 1

Na podstawie nagrania wyjaśnij, dlaczego biblijne psalmy są uznawane za teksty uniwersalne.

Na podstawie treści nagrania wyjaśnij, dlaczego biblijne psalmy są uznawane za teksty uniwersalne.

RwULPjlI40cvX
(Uzupełnij).
Rw6gPZ4gOFEQB
Nagranie dźwiękowe lekcji pod tytułem Anna Świderkówna, Psalmy (fragmenty).
Źródło: Anna Świderkówna, Psalmy, [w:] tejże, Prawie wszystko o Biblii.
Polecenie 2

Wyjaśnij, jak rozumiesz stwierdzenie autorki tekstu, że poezja hebrajska rządzi się własnymi prawami.

RwULPjlI40cvX
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 1

Zapoznaj się z nagraniem, a następnie, odwołując się do wypowiedzi autorki, wyjaśnij, z czego wynikają trudności w tłumaczeniu psalmów z hebrajskiego na inne języki.

Zapoznaj się z treścią nagrania, a następnie, odwołując się do wypowiedzi autorki, wyjaśnij, z czego wynikają trudności w tłumaczeniu psalmów z hebrajskiego na inne języki.

RG5QNIzwGJz5v
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Wynotuj z tekstu nagrania przykłady środków językowych typowych dla hebrajskiego oryginału psalmów. Wyjaśnij, na czym każdy z nich polega. Zapisz w punktach podstawowe zasady poetyki hebrajskiej.

Wymień z tekstu nagrania przykłady środków językowych typowych dla hebrajskiego oryginału psalmów. Wyjaśnij, na czym każdy z nich polega. Podaj w punktach podstawowe zasady poetyki hebrajskiej.

Rm6ZNOaHO0teZ
(Uzupełnij).