Polecenie 1

Wysłuchaj rozmowy o bioetycznych dylematach związanych z przerywaniem tak zwanej uporczywej terapii (na początku nagrania pojawia się opis fikcyjnego, stworzonego na potrzeby nagrania przypadku). Wynotuj praktyczne reguły postępowania, pozwalające podjąć decyzję o zakończeniu podtrzymywania życia, o których mówi profesor Paweł Łuków.

Zapoznaj się z treścią rozmowy o bioetycznych dylematach związanych z przerywaniem tak zwanej uporczywej terapii (na początku nagrania pojawia się opis fikcyjnego, stworzonego na potrzeby nagrania przypadku). Wynotuj praktyczne reguły postępowania, pozwalające podjąć decyzję o zakończeniu podtrzymywania życia, o których mówi profesor Paweł Łuków.

RxOTURIj0hUzn
(Uzupełnij).
RgOkfha1uIFij
Nagranie dźwiękowe lekcji.
W audiobooku wykorzystano fragmenty audycji Agaty Kowalskiej Bioetyk o sprawie pacjenta R.S.: „Sąd zrekonstruował jego wolę”, publikacja 21.01.2021 na stronie Oko.press.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2

Jak sądzisz, jak oceniłby tę sytuację personalista, a jak utylitarysta? Zapisz stanowisko, jakie twoim zdaniem by zajęli oraz uzasadnij je, odwołując się do tych teorii etycznych. Które wypisane przez ciebie wcześniej reguły postępowania wywodzą się z personalizmu, a które z utylitaryzmu?

R1DGMw6lHE6HC
(Uzupełnij).