Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Wysłuchaj audiobooka i odpowiedz na pytanie, kogo autor nazywa głupcem. Z jakich powodów?

Zapoznaj się z audiobookiem i odpowiedz na pytanie, kogo autor nazywa głupcem. Z jakich powodów?

R1afEg8r9M35T
(Uzupełnij).

Krytyka scholastyki, która daje jedynie wiedzę pozorną

R1PsmGOPoY9kh
Nagranie dźwiękowe lekcji pod tytułem Francesco Petrarka. De Vera Sapientia.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1dsFO12XUhnB
Ćwiczenie 1
Na czym opiera się powyższa krytyka scholastyki? Możliwe odpowiedzi: 1. Dzięki scholastyce zbyt łatwo osiąga się status uczonego., 2. Uczonymi są zbyt młodzi ludzie., 3. Wywody scholastyków budzą dużą wątpliwość co do ich wartości merytorycznej. a często okazują się mieć niewiele wspólnego z nauką., 4. Starsi uczeni pragną przekazać jak najszybciej wiedzę.
Polecenie 2

Wysłuchaj nagrania i odpowiedz, jakie argumenty na istnienie Boga przedstawia Anzelm z Canterbury.

RzV5AVAm0jCYH
(Uzupełnij).

Dowód na istnienie Boga

RxCc6p9NzY0Yp
Nagranie dźwiękowe lekcji pod tytułem Anzelm z Canterbury. Monologion. Proslogion.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1J9pnJiPwVXc
Ćwiczenie 2
Uporządkuj elementy w taki sposób, aby przedstawiały poprawną strukturę dowodu ontologicznego Anzelma. Elementy do uszeregowania: 1. Bóg jest tym, co największego możemy pomyśleć, 2. Bóg istnieje, 3. jeśli to, co możemy pomyśleć największego. istnieje w naszym intelekcie, to może być też pomyślane jako istniejące rzeczywiście, 4. nie ma nic większego, co moglibyśmy pomyśleć ponad Boga