Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z treścią audiobooka i odpowiedz na pytania: w jaki sposób kultura kontroluje agresywno‑popędową skłonność w naturze ludzkiej? Czy działania te są skuteczne?

R2bRTolBBRzc2
(Uzupełnij).
Rk8b46eFVsFgy
Nagranie dźwiękowe lekcji pod tytułem Sigmund Freud. Kultura jako źródło cierpień (fragment).
Źródło: Sigmund Freud, Kultura jako źródło cierpień (fragment), tłum. J. Prokopiuk, Warszawa 1975.
Polecenie 2

Przedstaw argumenty przemawiające za tym, że człowiek jest z natury zły. Następnie zestaw je z argumentami na rzecz tego, że człowiek jest z natury dobry. Które argumenty uważasz za bardziej przekonujące i dlaczego?

Przedstaw argumenty przemawiające za tym, że człowiek jest z natury zły. Następnie zestaw je z argumentami na rzecz tego, że człowiek jest z natury dobry. Odpowiedz na pytanie: które argumenty uważasz za bardziej przekonujące i dlaczego?

R1V1jYe3B5KAc
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Przedstaw symulację krótkiego dialogu między freudystą a marksistą (dla którego jednym z głównych problemów jest własność prywatna) na temat możliwości pokojowego współżycia ludzi. Argumenty której ze stron wydają ci się bardziej przekonujące? Odpowiedź uzasadnij.

Przedstaw symulację krótkiego dialogu między freudystą a marksistą (dla którego jednym z głównych problemów jest własność prywatna) na temat możliwości pokojowego współżycia ludzi. Następnie odpowiedz na pytanie: argumenty której ze stron wydają ci się bardziej przekonujące? Odpowiedź uzasadnij.

RnpKJ0P9siMee
(Uzupełnij).