Audiobook
Polecenie 1
Na podstawie treści nagrania wyjaśnij, jaki związek z przesłaniem obu wierszy ma ich konstrukcja.
Polecenie 2
Opisz, jaką rolę w obu utworach odgrywają uczucia.
Ćwiczenie 1
Zaznacz zdania prawdziwe. Zagadnienie „dobrej sławy”, poruszane w Pieśni XIX, należy rozumieć jako powszechne uznanie, rozgłos i popularność. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W Pieśni XIX Jana Kochanowskiego można odnaleźć nawiązania do Mowy o godności człowieka Pico della Mirandoli. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Zadaniem adresata wiersza Przesłanie Pana Cogito jest dążenie do doskonałości moralnej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Podmiot liryczny wiersza Herberta postuluje zerwanie z tradycją i stworzenie nowego modelu postaw moralnych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Wskaż zdania prawdziwe.
Prawda | Fałsz | |
Zagadnienie „dobrej sławy”, poruszane w Pieśni XIX, należy rozumieć jako powszechne uznanie, rozgłos i popularność. | □ | □ |
W Pieśni XIX Jana Kochanowskiego można odnaleźć nawiązania do Mowy o godności człowieka Pico della Mirandoli. | □ | □ |
Zadaniem adresata wiersza Przesłanie Pana Cogito jest dążenie do doskonałości moralnej. | □ | □ |
Podmiot liryczny wiersza Herberta postuluje zerwanie z tradycją i stworzenie nowego modelu postaw moralnych. | □ | □ |
Ćwiczenie 2
Zapoznaj się z mapą myśli. Na jej podstawie stwórz wypunktowanie i uzupełnij je cytatami z utworów. Następnie scharakteryzuj koncepcje godności człowieka zawarte w obu wierszach i porównaj je ze sobą.