Badanie 1
Odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na żadną z pozostałych odpowiedzi.
Udziel odpowiedzi dla każdego wiersza tabeli osobno.
Ćwiczenie 1
Jak myślisz, jaki wpływ na zdobycie wysokiej pozycji mają w naszym kraju... znajomości. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. kwalifikacje zawodowe. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. zamożność rodziców. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. dobrze wykonywana praca. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. miejsce zamieszkania. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. wykształcenie. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. szczęście, przypadek. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. pochodzenie społeczne. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. poglądy polityczne. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć. płeć. Możliwe odpowiedzi: bardzo duży, duży, mały, bardzo mały, trudno powiedzieć
Jak myślisz, jaki wpływ na zdobycie wysokiej pozycji mają w naszym kraju: | bardzo duży | duży | mały | bardzo mały | trudno powiedzieć |
znajomości | □ | □ | □ | □ | □ |
kwalifikacje zawodowe | □ | □ | □ | □ | □ |
zamożność rodziców | □ | □ | □ | □ | □ |
dobrze wykonywana praca | □ | □ | □ | □ | □ |
miejsce zamieszkania | □ | □ | □ | □ | □ |
wykształcenie | □ | □ | □ | □ | □ |
szczęście, przypadek | □ | □ | □ | □ | □ |
pochodzenie społeczne | □ | □ | □ | □ | □ |
poglądy polityczne | □ | □ | □ | □ | □ |
płeć | □ | □ | □ | □ | □ |
bg‑magenta
Porównaj swoje odpowiedzi z propozycjami innych uczniów. Czy między waszymi odpowiedziami były duże rozbieżności?
Ćwiczenie 2
bg‑magenta
Przedyskutuj swoje odpowiedzi z koleżankami i kolegami z klasy. Przeanalizuj, czy wasze rozwiązania bardzo się różnią. Ustalcie wspólnie, z czego to wynika.