Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na inną odpowiedź.

RHX5gAbI2lzRb
Ćwiczenie 1
Załóżmy, że osoba będąca komunistą chce wygłosić przemówienie w twoim mieście lub gminie. Czy powinno się pozwolić na to przemówienie, czy też nie? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, powinno się pozwolić., 2. Nie powinno się pozwolić., 3. Trudno powiedzieć.
Oprac. na podst.: Bogdan Cichomski, Tomasz Jerzyński, Marcin Zieliński, Polskie Generalne Sondaże Społeczne: struktura skumulowanych wyników badań 1992–2008, Instytut Studiów Społecznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, styczeń 2009.
R19psUhEq1vCn
Ćwiczenie 2
Załóżmy, że osoba będąca komunistą uczy na wyższej uczelni. Czy powinno się ją zwolnić z uczelni, czy też nie? Możliwe odpowiedzi: 1. Tak, powinno się ją zwolnić., 2. Nie powinno się jej zwalniać., 3. Trudno powiedzieć.
Oprac. na podst.: Bogdan Cichomski, Tomasz Jerzyński, Marcin Zieliński, Polskie Generalne Sondaże Społeczne: struktura skumulowanych wyników badań 1992–2008, Instytut Studiów Społecznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, styczeń 2009.
RS4zOONpyxRhb
Ćwiczenie 3
Załóżmy, że w publicznej bibliotece znajduje się książka napisana przez osobę będącą komunistą. Gdyby ktoś z twojego otoczenia zaproponował usunięcie tej książki z biblioteki, to czy jesteś za usunięciem tej książki, czy przeciwko jej usunięciu? Możliwe odpowiedzi: 1. Jestem za usunięciem., 2. Jestem przeciwko usunięciu., 3. Trudno powiedzieć.
Oprac. na podst.: Bogdan Cichomski, Tomasz Jerzyński, Marcin Zieliński, Polskie Generalne Sondaże Społeczne: struktura skumulowanych wyników badań 1992–2008, Instytut Studiów Społecznych, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, styczeń 2009.

Porównanie wyników badań

Ćwiczenie 4

Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe w Badaniu 1 i Badaniu 2.

R1BRqcpKTe1Zw
Porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań to dotyczy, i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).