Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania oraz przypadki i opinie przedstawione w filmie oraz audiobooku i ponownie odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na żaden z pozostałych wariantów.
RJkbFuBFqbsrg Ćwiczenie 1
Czy uważasz się za patriotę(kę)? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie, 5. Trudno powiedzieć
Czy uważasz się za patriotę(kę)?
Zdecydowanie tak
Raczej tak
Raczej nie
Zdecydowanie nie
Trudno powiedzieć
Źródło: Między patriotyzmem a nacjonalizmem , Komunikat z badań CBOS nr 151/2016, listopad 2016, s. 1
Porównanie sondaży i wyników badań Ćwiczenie 2
Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe zadane przez CBOS i w badaniach w twojej klasie.
Rl38KF9ieNckX Wykres kołowy.
Czy uważa się Pan(i) za patriot(k)ę? . Lista elementów:
Zdecydowanie tak; Wartość: 43; Udział procentowy: 43% Raczej tak; Wartość: 45; Udział procentowy: 45% Raczej nie; Wartość: 6; Udział procentowy: 6% Zdecydowanie nie; Wartość: 3; Udział procentowy: 3% Trudno powiedzieć; Wartość: 3; Udział procentowy: 3% Wykres kołowy. Czy uważa się Pan(i) za patriot(k)ę? . Lista elementów: Zdecydowanie tak; Wartość: 43; Udział procentowy: 43% Raczej tak; Wartość: 45; Udział procentowy: 45% Raczej nie; Wartość: 6; Udział procentowy: 6% Zdecydowanie nie; Wartość: 3; Udział procentowy: 3% Trudno powiedzieć; Wartość: 3; Udział procentowy: 3%
Czy uważa się Pan(i) za patriot(k)ę?
Label : Zdecydowanie tak
Value : 43%
Label : Raczej tak
Value : 45%
Label : Raczej nie
Value : 6%
Label : Zdecydowanie nie
Value : 3%
Label : Trudno powiedzieć
Value : 3%
Oprac. na podst.: CBOS, Między patriotyzmem a nacjonalizmem , komunikat z badań nr 151/2016, s. 1.
Źródło: Englishsquare .pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RA1MVPi1ibGAN W pierwszym kroku porównaj rozkłady procentowe odpowiedzi z badań zrealizowanych przez CBOS na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z rozkładami odpowiedzi twojej klasy udzielonymi na początku lekcji. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy wy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice? (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu badań przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym badaniu oraz treści zamieszczone w filmie i audiobooku mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).
W pierwszym kroku porównaj rozkłady procentowe odpowiedzi z badań zrealizowanych przez CBOS na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z rozkładami odpowiedzi twojej klasy udzielonymi na początku lekcji. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy wy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice?
W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu badań przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym badaniu oraz treści zamieszczone w filmie i audiobooku mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij.