Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytania, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi.
Ćwiczenie 1
RA9GWyGWawHkp Jak myślisz, jakie jest prawdopodobieństwo, że hipotetyczna rodzina, którą założysz, osiągnie dwukrotnie wyższą pozycję niż twoja obecna rodzina? Możliwe odpowiedzi: 1. 0%, 2. 10%, 3. 20%, 4. 30%, 5. 40%, 6. 50%, 7. 60%, 8. 70%, 9. 80%, 10. 90%, 11. 100%
Jak myślisz, jakie jest prawdopodobieństwo, że hipotetyczna rodzina, którą założysz, osiągnie dwukrotnie wyższą pozycję niż twoja obecna rodzina?
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Ćwiczenie 2
R1BgG1uo9Dzhg Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś w twoim wieku, kto obecnie żyje w Stanach Zjednoczonych w rodzinie zajmującej pozycję społeczną podobną do pozycji twojej rodziny, stworzy w przyszłości rodzinę, która osiągnie dwukrotnie wyższą pozycję niż rodzina, w której obecnie ten ktoś żyje? Możliwe odpowiedzi: 1. 0%, 2. 10%, 3. 20%, 4. 30%, 5. 40%, 6. 50%, 7. 60%, 8. 70%, 9. 80%, 10. 90%, 11. 100%
Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś w twoim wieku, kto obecnie żyje w Stanach Zjednoczonych w rodzinie zajmującej pozycję społeczną podobną do pozycji twojej rodziny, stworzy w przyszłości rodzinę, która osiągnie dwukrotnie wyższą pozycję niż rodzina, w której obecnie ten ktoś żyje?
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
Wskazówka
Wynikiem są dwie wartości średniej arytmetycznej z obu pytań oraz różnica między nimi.
Porównanie wyników badań Ćwiczenie 3
Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe.
RuNeF1Cgi6xGg W pierwszym kroku rozważ ewentualne przyczyny w różnicach szans na awans wyliczonych jako średnia z opinii uzyskanych w odniesieniu do osób z twojej klasy oraz szans waszych rówieśników ze Stanów Zjednoczonych. W zależności od wielkości różnicy między średnimi arytmetycznymi odpowiedź, czym różnią się (albo w czym są podobne) społeczeństwa polskie i amerykańskie w zakresie osiągania awansu społecznego przez jednostki i ich rodziny. (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).
W pierwszym kroku rozważ ewentualne przyczyny w różnicach szans na awans wyliczonych jako średnia z opinii uzyskanych w odniesieniu do osób z twojej klasy oraz szans waszych rówieśników ze Stanów Zjednoczonych. W zależności od wielkości różnicy między średnimi arytmetycznymi odpowiedź, czym różnią się (albo w czym są podobne) społeczeństwa polskie i amerykańskie w zakresie osiągania awansu społecznego przez jednostki i ich rodziny.
W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij.