Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów i ponownie odpowiedz na pytanie, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi. Wariant „trudno powiedzieć” wybierz tylko wtedy, gdy rzeczywiście nie potrafisz się zdecydować na inną możliwość.

R11q7NyzAlgHR
Ćwiczenie 1
Jak oceniasz, czy ogólnie rzecz biorąc odżywiasz się: Możliwe odpowiedzi: 1. bardzo zdrowo, 2. raczej zdrowo, 3. raczej niezdrowo, 4. bardzo niezdrowo, 5. trudno powiedzieć
Oprac. na podst.: CBOS, Jak zdrowo odżywiają się Polacy?, Komunikat z badań nr 106/2019, Warszawa 2019, s. 1.

Porównanie sondaży i wyników badań

1
Ćwiczenie 2

Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi na pytanie sondażowe zadane przez CBOS i w badaniach w twojej klasie.

R1BywbvvvVvNq
Wykres kołowy. Jak Pan(i) ocenia, czy ogólnie rzecz biorąc, odżywia się Pan(i):. Lista elementów:
  • bardzo zdrowo; Wartość: 3; Udział procentowy: 3,0%
  • raczej zdrowo; Wartość: 77; Udział procentowy: 77,0%
  • raczej niezdrowo; Wartość: 16; Udział procentowy: 16,0%
  • bardzo niezdrowo; Wartość: 1; Udział procentowy: 1,0%
  • trudno powiedzieć; Wartość: 3; Udział procentowy: 3,0%
Oprac. na podst.: CBOS, Jak zdrowo odżywiają się Polacy?, Komunikat z badań nr 106/2019, Warszawa 2019, s. 1.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RvEaI7Eb67lfS
W pierwszym kroku porównaj odpowiedzi z badań zrealizowanych przez CBOS na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z odpowiedziami twojej klasy udzielonymi w Badaniu 1. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice? (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).