E-materiały do kształcenia zawodowego

Systemy komputerowego wspomagania diagnostyki pojazdów samochodowych

MOT.05. Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych - Mechanik pojazdów samochodowych 723103, Technik pojazdów samochodowych 311513

bg‑orange

Diagnoza pojazdu samochodowego za pomocą systemu komputerowego

GRA EDUKACYJNA

1
Instrukcja do gry edukacyjnej

Na ekranie startowym zapoznaj się z treścią wprowadzenia, co pozwoli Ci wykonać zadania w grze. Jeśli nie widzisz całej treści, przewiń ekran w dół, używając pokrętła myszy lub klikając przycisk PRZEWIŃ W DÓŁ. Po zapoznaniu się z treścią wprowadzenia kliknij przycisk ROZPOCZNIJ GRĘ.

RaNEq7W5mpCuW
Ekran startowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na kolejnym ekranie kliknij przycisk ROZPOCZNIJ.

R1OIWVMRssWRX
Wybór postaci w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W każdym momencie gry możesz włączyć lub wyłączyć dźwięk tła, klikając przycisk WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, w prawym górnym rogu ekranu. Obok znajdziesz przycisk POMOC. Kliknij go, jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje, które pomogą Ci wykonać zadania w grze. Możesz również zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ. Twój dotychczasowy wynik zostanie zapisany, a po powrocie do gry będzie można rozpocząć ją w miejscu, w którym skończyłeś przed zamknięciem.

RuBc5ZJPiPE03
Przyciski WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, POMOC i ZAMKNIJ GRĘ
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli wracasz do gry po jej uprzednim zamknięciu, na ekranie startowym możesz zdecydować, czy chcesz zacząć misję od początku, czy kontynuować w miejscu, gdzie skończyłeś przed zamknięciem gry. W tym celu kliknij przycisk KONTYNUUJ GRĘ lub ROZPOCZNIJ NOWĄ GRĘ.

R1PTSBB65WonF
Ekran kontynuacji gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Podczas realizowania misji będziesz odpowiadać na pytania. Zanim udzielisz odpowiedzi, uważnie przeczytaj polecenie. W niektórych zadaniach tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa, a w innych więcej niż jedna albo nawet wszystkie. Dlatego uważnie przeczytaj treść odpowiedzi i zastanów się, zanim odpowiesz. Następnie kliknij kółko przy wybranej odpowiedzi, by ją zaznaczyć, a następnie przycisk ZATWIERDŹ ODPOWIEDŹ.

RiK30wMhFefYp
Przykładowe pytanie w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W grze są również pytania, w których Twoim zadaniem jest dopasowanie elementów. Aby udzielić odpowiedzi, najedź kursorem na kwadrat z wybraną odpowiedzią (po prawej stronie ekranu), kliknij lewym przyciskiem myszy, przytrzymaj i przenieś kwadrat nad jedno z pustych miejsc po środku ekranu. Wtedy upuść element, zwalniając przycisk myszy. Kiedy dopasujesz wszystkie elementy, kliknij przycisk SPRAWDŹ w prawej górnej części ekranu.

RdiHaNJ0oUOgf
Przykładowe zadanie w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli odpowiesz niepoprawnie, zobaczysz komunikat, jak ten poniżej. Jeśli dwukrotnie błędnie odpowiesz na pytanie, nie otrzymasz punktu. Uważnie czytaj sugestie, które pojawiają się na ekranie z komunikatem o udzieleniu błędnej odpowiedzi. Pomogą Ci one odpowiedzieć prawidłowo i zdobyć punkt. Kliknij przycisk KONTYNUUJ, aby przejść dalej.

R1JvRAlb7vngp
Przykładowy komunikat o błędnej odpowiedzi w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli odpowiesz błędnie na dwa kolejne pytania, wrócisz do początku gry. W takim przypadku lepiej zapoznaj się ponownie z materiałami edukacyjnymi i wtedy wróć do realizowania misji.

RzX5DNYPMJOzi
Przykładowy komunikat o niezaliczeniu misji w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Jeśli udzielisz poprawnej odpowiedzi, zobaczysz ekran, jak ten poniżej. Kliknij przycisk KONTYNUUJ, aby przejść dalej.

R19apRPT2RIUQ
Przykładowy komunikat o poprawnej odpowiedzi w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po każdym prawidłowo wykonanym zadaniu otrzymasz odznakę. Poinformuje Cię o tym ekran, jak ten poniżej. Jeśli chcesz przejść do kolejnych zadań, kliknij przycisk GRAJ DALEJ.

R19hgcxq8Fb8V
Przykładowa odznaka w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W każdej chwili możesz zobaczyć odznaki, jakie dotąd zdobyłeś. W tym celu na ekranie OTRZYMUJESZ ODZNAKĘ (pokazany powyżej) kliknij przycisk ZOBACZ ODZNAKI. Wtedy zobaczysz ekran, jak ten poniżej. Aby wrócić do gry, kliknij przycisk WRÓĆ DO POPRZEDNIEJ STRONY w lewym górnym rogu ekranu.

RN26zuMj1D239
Przykładowe odznaki zdobyte podczas gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Kiedy wykonasz wszystkie zadania w misji, zobaczysz ekran z podsumowaniem. Tutaj znajdziesz informację o tym, jaki osiągnąłeś wynik. Jeśli nie jesteś zadowolony z rezultatu lub chcesz dodatkowo utrwalić wiadomości, możesz spróbować ponownie, klikając POWTÓRZ POZIOM.

RPpE4fIbU4vbD
Przykładowy komunikat o zaliczeniu misji w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na koniec zobaczysz ekran z gratulacjami i informacją o odznakach, jakie zdobyłeś. możesz powtórzyć misję, klikając przycisk ZAGRAJ JESZCZE RAZ lub zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ.

RQgIJwi9fef5Y
Ekran końcowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RiHaEbTxGOpDH
Nagranie

Opis alternatywny dotyczy nagrania dźwiękowego tożsamego z treścią instrukcji.

Rl7nenTN15zZL
Gra edukacyjna Diagnoza pojazdu samochodowego za pomocą systemu komputerowego
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RY3pI9yMFE1kz
Ćwiczenie 1
Do którego ze złącz należy podłączyć skaner w celu odczytania kodu błędu?
R1cg93VCUXBvd
Ćwiczenie 2
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Komunikacja sieciowa:
RTL3mo9VxmsOO
Ćwiczenie 3
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Podwozie, układ jezdny:
R1dIPu0UNAvZR
Ćwiczenie 4
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Układ napędowy:
R12TnlXtvdn7M
Ćwiczenie 5
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Nadwozie:
RJ30QSqJfiPZh
Ćwiczenie 6
Wiedząc, że pierwszy znak kodu błędu opisuje układ pojazdu, określ pierwszą literę błędu:
R1OLLvZGMLCuq
Ćwiczenie 7
Który przyrząd pozwoli sprawdzić rezystancję bezpiecznika?
R1P64YdluCauT
Ćwiczenie 8
Przyrząd do pomiaru rezystancji bezpiecznika wskazuje wartość 1 Ohm. Czy bezpiecznik należy wymienić?
RN889We6VZKyY
Ćwiczenie 9
Jakiego przyrządu użyjesz do sprawdzenia sygnału wysłanego przez czujnik poziomu palika po wymianie bezpiecznika?
RC3AIAgTog5JM
Ćwiczenie 10
Czy należy wymienić czujnik poziomu paliwa, gdy nie wskazuje on żadnej wartości?
R85Mv6qFRVZBs
Ćwiczenie 11
Usuwasz stary, uszkodzony czujnik i instalujesz nowy, zapewniając odpowiednie połączenie. Wskaźnik poziomu paliwa wskazuje pełne zapełnienie zbiornika. Co należy zrobić w dalszej kolejności?

Powiązane ćwiczenia