Diagnoza pojazdu samochodowego za pomocą systemu komputerowego
GRA EDUKACYJNA
1
Instrukcja do gry edukacyjnej
Instrukcja do gry edukacyjnej
Na ekranie startowym zapoznaj się z treścią wprowadzenia, co pozwoli Ci wykonać zadania w grze. Jeśli nie widzisz całej treści, przewiń ekran w dół, używając pokrętła myszy lub klikając przycisk PRZEWIŃ W DÓŁ. Po zapoznaniu się z treścią wprowadzenia kliknij przycisk ROZPOCZNIJ GRĘ.
RaNEq7W5mpCuW
Ekran startowy gry z instrukcją: "Witaj w grze, dzięki której wcielisz się w rolę mechanika samochodowego i poznasz czynności diagnozowania typowych usterek i błędów układów sterowania za pomocą systemu komputerowego wspomagania diagnostyki pojazdów samochodowych. W trakcie gry będziesz odpowiadał na pytania, które pozwolą pogłębić i utrwalić Twoją znajomość mechaniki samochodowej. Podczas wyboru odpowiedzi postaraj się kierować swoją wiedzą i doświadczeniem. Odstaw wszystkie urządzenia, które mogą Cię rozpraszać i do dzieła!
Twoje pierwsze zadania dotyczą podstawowej wiedzy z zakresu systemu diagnostycznego w pojazdach samochodowych. Koniecznie jest wykonanie ich poprawnie, aby uzyskać dostęp do kolejnego etapu gry, w której wcielisz się w rolę mechanika. POWODZENIA!". Poniżej przycisk "Rozpocznij grę".
Ekran startowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Na kolejnym ekranie kliknij przycisk ROZPOCZNIJ.
R1OIWVMRssWRX
Plansza wyboru postaci w grze. Do wyboru Mechanik Konrad, którego portret znajduje się w kółku. Poniżej podpis: "Mechanik to osoba, która dokonuje oceny stanu technicznego pojazdu, organoleptycznie oraz przy pomocy dostępnych urządzeń, oraz zajmuje się naprawą występujących w nim uszkodzeń." oraz przycisk "rozpocznij".
Wybór postaci w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W każdym momencie gry możesz włączyć lub wyłączyć dźwięk tła, klikając przycisk WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, w prawym górnym rogu ekranu. Obok znajdziesz przycisk POMOC. Kliknij go, jeśli chcesz uzyskać dodatkowe informacje, które pomogą Ci wykonać zadania w grze. Możesz również zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ. Twój dotychczasowy wynik zostanie zapisany, a po powrocie do gry będzie można rozpocząć ją w miejscu, w którym skończyłeś przed zamknięciem.
RuBc5ZJPiPE03
Widok przycisków funkcyjnych. Panel poziomy przedstawia trzy ikony z odpowiadającymi im podpisami: wyłącz dźwięk tła, pomoc i zamknij grę.
Przyciski WYŁĄCZ DŹWIĘK TŁA, POMOC i ZAMKNIJ GRĘ
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli wracasz do gry po jej uprzednim zamknięciu, na ekranie startowym możesz zdecydować, czy chcesz zacząć misję od początku, czy kontynuować w miejscu, gdzie skończyłeś przed zamknięciem gry. W tym celu kliknij przycisk KONTYNUUJ GRĘ lub ROZPOCZNIJ NOWĄ GRĘ.
R1PTSBB65WonF
Ekran kontynuacji gry jest taki sam jak ekran początkowy, z tą różnicą, że pojawia się przycisk dodatkowy o treści "rozpocznij nową grę" i "kontynuuj grę".
Ekran kontynuacji gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Podczas realizowania misji będziesz odpowiadać na pytania. Zanim udzielisz odpowiedzi, uważnie przeczytaj polecenie. W niektórych zadaniach tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa, a w innych więcej niż jedna albo nawet wszystkie. Dlatego uważnie przeczytaj treść odpowiedzi i zastanów się, zanim odpowiesz. Następnie kliknij kółko przy wybranej odpowiedzi, by ją zaznaczyć, a następnie przycisk ZATWIERDŹ ODPOWIEDŹ.
RiK30wMhFefYp
Przykładowe pytanie w grze. U góry komunikat "zapoznaj się z treścią pytania i udziel poprawnej odpowiedzi". Poniżej znajduje się pytanie i polecenie "wybierz dokładnie jedną odpowiedź". Możliwe do wybrania są trzy. Na samym dole przycisk "zatwierdź odpowiedź".
Przykładowe pytanie w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W grze są również pytania, w których Twoim zadaniem jest dopasowanie elementów. Aby udzielić odpowiedzi, najedź kursorem na kwadrat z wybraną odpowiedzią (po prawej stronie ekranu), kliknij lewym przyciskiem myszy, przytrzymaj i przenieś kwadrat nad jedno z pustych miejsc po środku ekranu. Wtedy upuść element, zwalniając przycisk myszy. Kiedy dopasujesz wszystkie elementy, kliknij przycisk SPRAWDŹ w prawej górnej części ekranu.
RdiHaNJ0oUOgf
Przykładowe ćwiczenie w grze "przeciągnij w odpowiednie miejsce". Poniżej znajdują się grafiki z pustymi polami, do których trzeba przeciągnąć odpowiedni podpis. W prawym górnym rogu znajduje się przycisk "SPRAWDŹ".
Przykładowe zadanie w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli odpowiesz niepoprawnie, zobaczysz komunikat, jak ten poniżej. Jeśli dwukrotnie błędnie odpowiesz na pytanie, nie otrzymasz punktu. Uważnie czytaj sugestie, które pojawiają się na ekranie z komunikatem o udzieleniu błędnej odpowiedzi. Pomogą Ci one odpowiedzieć prawidłowo i zdobyć punkt. Kliknij przycisk KONTYNUUJ, aby przejść dalej.
R1JvRAlb7vngp
Ekran z negatywną informacją zwrotną. Przykładowy komunikat o błędnej odpowiedzi w grze. Po lewej stronie zdjęcie mechanika, obok którego ukazany jest krzyżyk informujący o błędnej odpowiedzi. Poniżej komunikat "Niestety, błędnie nazwałeś łącze. Spróbuj ponownie zagrać w grę", oraz czarny przycisk "kontynuuj".
Przykładowy komunikat o błędnej odpowiedzi w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli odpowiesz błędnie na dwa kolejne pytania, wrócisz do początku gry. W takim przypadku lepiej zapoznaj się ponownie z materiałami edukacyjnymi i wtedy wróć do realizowania misji.
RzX5DNYPMJOzi
Przykładowy komunikat o niezaliczeniu misji w grze. Status określony jest jako niezaliczony, a wynik poziomu to zero procent. Do wyboru przycisk "zapisanie wyniku" oraz "powtórz poziom".
Przykładowy komunikat o niezaliczeniu misji w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Jeśli udzielisz poprawnej odpowiedzi, zobaczysz ekran, jak ten poniżej. Kliknij przycisk KONTYNUUJ, aby przejść dalej.
R19apRPT2RIUQ
Ekran z pozytywną informacją zwrotną. Przykładowy komunikat o poprawnej odpowiedzi w grze. Po lewej stronie zdjęcie diagnosty i tak zwany ptaszek informujący o poprawnej odpowiedzi. Po prawej stronie napis "Doskonale! Poprawnie nazwałeś przedstawione na rysunku złącze". Poniżej czarny przycisk "kontynuuj".
Przykładowy komunikat o poprawnej odpowiedzi w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po każdym prawidłowo wykonanym zadaniu otrzymasz odznakę. Poinformuje Cię o tym ekran, jak ten poniżej. Jeśli chcesz przejść do kolejnych zadań, kliknij przycisk GRAJ DALEJ.
R19hgcxq8Fb8V
Przykładowa odznaka w grze, którą otrzymuje się za przejście poziomu.
Przykładowa odznaka w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W każdej chwili możesz zobaczyć odznaki, jakie dotąd zdobyłeś. W tym celu na ekranie OTRZYMUJESZ ODZNAKĘ (pokazany powyżej) kliknij przycisk ZOBACZ ODZNAKI. Wtedy zobaczysz ekran, jak ten poniżej. Aby wrócić do gry, kliknij przycisk WRÓĆ DO POPRZEDNIEJ STRONY w lewym górnym rogu ekranu.
RN26zuMj1D239
Na ekranie przykładowe odznaki zdobyte podczas gry. Do zdobycia jest 9 odznak. Trzy z nich są zablokowane, a sześć uzyskanych.
Przykładowe odznaki zdobyte podczas gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Kiedy wykonasz wszystkie zadania w misji, zobaczysz ekran z podsumowaniem. Tutaj znajdziesz informację o tym, jaki osiągnąłeś wynik. Jeśli nie jesteś zadowolony z rezultatu lub chcesz dodatkowo utrwalić wiadomości, możesz spróbować ponownie, klikając POWTÓRZ POZIOM.
RPpE4fIbU4vbD
Przykładowy ekran podsumowania misji w grze. U góry komunikat "Gratulacje!". Poniżej wyniki, status zaliczenia, wynik poziomu i dwa przyciski do wyboru. Pierwszy z nich to "zapisz wynik" i komunikat "zapisanie wyniku utrwali rezultat, umożliwi wykonanie kolejnych zadań". Drugi z nich to "powtórz poziom" i komunikat "powtórzenie poziomu resetuje wynik uzyskany w ramach aktualnego poziomu i pozwala na poprawę wyniku".
Przykładowy komunikat o zaliczeniu misji w grze
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Na koniec zobaczysz ekran z gratulacjami i informacją o odznakach, jakie zdobyłeś. możesz powtórzyć misję, klikając przycisk ZAGRAJ JESZCZE RAZ lub zakończyć grę, klikając przycisk ZAMKNIJ GRĘ.
RQgIJwi9fef5Y
Ekran końcowy gry z podsumowanym wynikiem punktowym i procentowym, które są maksymalne. Poniżej zdobyte wszystkie odznaki. Możliwość wyboru opcji "zagraj jeszcze raz" lub "zamknij grę".
Ekran końcowy gry
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Gra edukacyjna Diagnoza pojazdu samochodowego za pomocą systemu komputerowego
Źródło: Englishsquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RY3pI9yMFE1kz
Ćwiczenie 1
Do którego ze złącz należy podłączyć skaner w celu odczytania kodu błędu?
R1cg93VCUXBvd
Ćwiczenie 2
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Komunikacja sieciowa:
RTL3mo9VxmsOO
Ćwiczenie 3
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Podwozie, układ jezdny:
R1dIPu0UNAvZR
Ćwiczenie 4
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Układ napędowy:
R12TnlXtvdn7M
Ćwiczenie 5
Przyporządkuj odpowiednią literę z pasującym opisem układu pojazdu, którego dany znak dotyczy. Nadwozie:
RJ30QSqJfiPZh
Ćwiczenie 6
Wiedząc, że pierwszy znak kodu błędu opisuje układ pojazdu, określ pierwszą literę błędu:
R1OLLvZGMLCuq
Ćwiczenie 7
Który przyrząd pozwoli sprawdzić rezystancję bezpiecznika?
R1P64YdluCauT
Ćwiczenie 8
Przyrząd do pomiaru rezystancji bezpiecznika wskazuje wartość 1 Ohm. Czy bezpiecznik należy wymienić?
RN889We6VZKyY
Ćwiczenie 9
Jakiego przyrządu użyjesz do sprawdzenia sygnału wysłanego przez czujnik poziomu palika po wymianie bezpiecznika?
RC3AIAgTog5JM
Ćwiczenie 10
Czy należy wymienić czujnik poziomu paliwa, gdy nie wskazuje on żadnej wartości?
R85Mv6qFRVZBs
Ćwiczenie 11
Usuwasz stary, uszkodzony czujnik i instalujesz nowy, zapewniając odpowiednie połączenie. Wskaźnik poziomu paliwa wskazuje pełne zapełnienie zbiornika. Co należy zrobić w dalszej kolejności?